Volvo FL Electric
Home Camioane Volvo FL Electric, testat în Gotheborg
CamioaneTehnologie

Volvo FL Electric, testat în Gotheborg

99

În 2019, Volvo Trucks va începe să vândă camioane electrice în Europa. Dar încă din acest an, câteva modele Volvo FL Electric vor opera pe străzile din Gotheborg, un oraș cu ambiții ”verzi”.Macaralele de construcții fac parte din priveliștea obișnuită a orașului Gotheborg, unde își are sediul compania Volvo Trucks. Până în 2035, orașul este estimat că va crește cu o treime, iar mare parte din centru este refăcut pentru a găzdui mai mulți oameni și mai multe drumuri. Populația va crește și ea cu 100.000 până în 2030. Pentru a face loc pentru noii locuitori, orașul va avea noi cartiere rezidențiale, care combină apartamente, birouri și magazine.

Camioanele electrice vor juca și ele un rol important în sustenabilitatea noului concept urban. ”Cum vehiculele electrice sunt mai silențioase și nu emit gaze de eșapament, ne permit să plănuim altfel activitățile urbane. Tehnologia permite și noi soluții, precum timpi de livrare mai puțin restrictivi și autobuze care vin mai aproape de zonele de locuințe”, a declarat Henrik Kant, director de planificare al orașului Gotheborg.

Toate camioanele care circulă în oraș în acest moment sunt alimentate cu biogaz sau biodiesel HVO. În urmă cu câțiva ani, municipalitatea din Gotheborg a apelat la Volvo Trucks pentru a dezvolta un camion electric pentru colectarea deșeurilor menajere, care să poată transporta o sarcină utilă de 5 tone și să circule toată ziua fără realimentare. Acesta este acum introdus în teste, iar dacă se va dovedi un succes, municipalitatea va extinde proiectul. Tot din acest an, pe străzile din Gotheborg va circula și un camion electric pentru distribuție de alimente.

Primele două camioane Volvo FL Electric vor fi operate de compania de reciclare Renova și firma de transport TGM. Vehiculele au o masă maximă admisă de 16 tone și sunt propulsate de un motor electric de 185 kW, prin intermediul unei transmisii cu două viteze. Cuplul maxim al motorului este de 425 Nm. Camionul poate avea între două și șase pachete de baterii litiu-ion (100-300 kWh), iar autonomia maximă este de 300 km.

Încărcarea bateriilor se poate face la rețeaua de curent alternativ (22 kW) sau prin încărcător rapid CCS/Combo2 de curent continuu (până la 150 kW). Încărcarea pe timpul nopții la curent alternativ durează până la 10 ore, iar încărcarea rapidă la curent continuu între una și două ore.

Volvo FL Electric

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Daimler Truck a demonstrat la IAA că și camioanele pe hidrogen sunt o opțiune

Daimler Truck a expus la IAA Transportation nu numai camioane pur electrice...

CamioaneNoutati

Scania: Electrificarea transportului forestier greu

Proiectul suedez TREE – TRansition to Efficient Electrified forestry transport – în...

CamioaneNoutati

Renault Trucks redefinește logistica urbană

Renault Trucks prezintă Deliver-Assist, soluția sa inovatoare și inteligentă dedicată logisticii urbane,...

CamioaneNoutati

Din 1 ianuarie 2025 se aplică „Rovinieta de Braşov”

De la începutul anului viitor, pe mai multe drumuri administrate de Consiliul...