Transportatorii români vor să angajeze șoferi din afara UE Germania a eliminat precizarea că întoarcerea acasă a șoferilor nu este obligatorie
Home Transportatori UNTRR solicită renunțarea la izolarea șoferilor de camion
Transportatori

UNTRR solicită renunțarea la izolarea șoferilor de camion

5

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului, în numele transportatorilor rutieri, producătorilor, exportatorilor și importatorilor din România, să renunțe la izolarea pe o perioadă de 14 zile a șoferilor români de camion care fac transport internațional spre România.Potrivit transportatorilor, menținerea acestei măsuri va bloca economia României, cu efect imediat în următoarea săptămână. Consecințe catastrofale vor fi generate de lipsa mărfurilor, dar și de închiderea unităților de producție și reducerea considerabilă a comerțului. Acestea vor produce mai multe victime în timp foarte scurt comparativ cu noul coronavirus în următoarele 90 de zile.

UNTRR dă ca exemplu Italia, care nu interzice accesul camioanelor și nu a oprit producția și comerțul, pentru că ar intra imediat în colaps.

Italia este al doilea partener comercial al României, după Germania, se transportă rutier 2 milioane de tone anual, ceea ce înseamnă 277 camioane pe zi. Se pot realiza monitorizări – verificare temperatură și simptome, completare formulare (pe formular nu se specifică meseria persoanei) și în cazul în care există suspiciuni serioase, șoferul să fie pus în izolare sau carantină. În Italia se procedează la astfel de verificări, dar transportul rutier de mărfuri nu este blocat.

Mai nou, inclusiv șoferii români care au venit în România din Germania au fost puși în autoizolare. Germania reprezintă principalul partener comercial al României și totalizează 20% din comerțul exterior al României.

Transportul de marfă internațional dintre Italia și România este în pericol deoarece se impune izolarea șoferilor de camion care revin din Italia. Aceste operațiuni au început să includă costul cu imposibilitatea utilizării șoferului 14 zile (peste 2000 euro), iar UNTRR solicită revenirea asupra acestei decizii și monitorizarea șoferilor, fără a fi puși în autoizolare.

UNTRR solicită Guvernului:

– suspendarea plății creditorilor – pentru finanțare vehicule transport persoane – pe perioada interzicerii transportului de persoane,

– suspendarea plății contribuțiilor sociale de către firmele afectate

– suspendarea plății creditelor ipotecare de către personalul firmelor aflate în dificultate

”Concediile medicale nu sunt plătite de stat de ani buni în urmă, de multe ori plata se face doar în urma unei acțiuni în instanță și pe baza unei hotărâri definitive obținute în acest sens. UNTRR solicită autorităților ca în punctele de trecere a frontierei să fie create spații speciale pentru verificarea șoferilor profesioniști, astfel încât să se evite aglomerația și posibilitatea ca aceștia să intre în contact cu alte persoane venite din diverse colțuri ale lumii”, se mai arată în comunicatul UNTRR.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

FeroviarTransportatori

CFR Călători: Întârzierea medie pe tren a fost de 8 minute, în 2023

Întârzierea medie pe tren a fost de circa 8 minute, în 2023,...

MaritimTransportatori

Traficul de mărfuri din Portul Constanța a ajuns la un nivel istoric, în anul 2023

Traficul total de mărfuri în porturile maritime românești a înregistrat, în anul...

AerianTransportatori

Avion Express vrea piloți români

Avion Express a recrutat deja îsoțitori de bord în România, iar acum...

FeroviarTransportatori

Cadou de 2024 de la CFR Călători

Cadou de 2024 de la CFR Călători, care a anunțat că nu...