tarife transport
Home Noutati UNTRR solicită implicarea MT în trialogul pentru Pachetul Mobilitate 1
NoutatiTransportatori

UNTRR solicită implicarea MT în trialogul pentru Pachetul Mobilitate 1

42

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită implicarea activă a Ministerului Transporturilor pentru apărarea intereselor transportatorilor români în trialogul pentru Pachetul Mobilitate 1. A patra rundă a trialogului va avea loc astăzi și urmărește finalizarea negocierilor sub Președinția Finlandei.UNTRR atenționează că aceste negocieri sunt foarte importante pentru România, întrucât miza este viitorul transportatorilor români în UE. ”Având în vedere presiunile importante la nivel european pentru finalizarea Pachetului Mobilitate 1, considerăm necesară acțiunea Ministerului Transporturilor din România, în coordonare cu celelalte State Membre afectate de acest set de măsuri legislative, pentru eliminarea celor mai restrictive prevederi ale Pachetului Mobilitate 1”, se arată într-un comunicat al asociației de transportatori.

UNTRR solicită eliminarea propunerilor Parlamentului European (PE) privind întoarcerea obligatorie acasă a vehiculelor, indiferent de intervalele propuse pentru compromis în trialogul pentru Pachetul Mobilitate 1 (6-8 săptămâni de Consiliu sau 10-12 săptămâni de Parlamentul European).

Obligația întoarcerii acasă a vehiculelor nu se regăsește nici în propunerea Comisiei Europene și nici în abordarea generală a Consiliului de Transport UE, fiind propusă numai de PE și susținută puternic de raportorul Ismail Ertug (Germania).

UNTRR solicită creșterea flexibilității în ceea ce privește efectuarea perioadelor de repaus săptămânal normale și reduse, în scopul creșterii eficienței de operare a firmelor de transport. Pentru ca această măsură să fie efectivă, posibilitatea efectuării a 2 perioade de repaus săptămânal reduse consecutive trebuie corelată cu creșterea corespunzătoare a timpului de conducere de la 90 de ore la 2 săptămâni la 180 ore la 4 săptămâni.

UNTRR solicită menținerea regulilor actuale de cabotaj (3 curse în 7 zile) și eliminarea perioadei de interdicție (cooling off), iar în cazul în care se menține introducerea unei perioade de interdicție aceasta să fie la cea mai mică durată posibilă, și eliminarea propunerii Parlamentului European privind întoarcerea acasă a vehiculului înainte de a începe o nouă operațiune de cabotaj. Totodată, UNTRR solicită creșterea numărului de operațiuni cross trade excluse de la regulile detașării.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiRutierTransportatori

Primăria Galați cumpără 10 microbuze electrice Karsan e-Jest

Primăria Municipiului Galați anunță că a semnat contractul pentru achiziția a 10...

NoutatiServicii

E.ON și MAN, rețea publică de încărcare pentru camioane electrice în Europa

E.ON și MAN Truck & Bus fac împreună un pas decisiv înainte...

CamioaneNoutati

Volvo Trucks la IAA 2024

Gama Volvo Trucks la expoziția IAA 2024 va fi plină de dovezi...

FeroviarNoutatiTransportatori

Abonamentele metropolitane la tren

Aprobarea OMTI 1039/2024 un pas înainte în optimizarea serviciilor feroviare de călători...