UNTRR: Infrastructura rutieră subdezvoltată și timpii mari de așteptare din vămi, impedimente pentru transporturile rutiere eficiente
Home Noutati UNTRR: Infrastructura rutieră și așteptarea în vămi împiedică transporturile rutiere eficiente
NoutatiTransportatori

UNTRR: Infrastructura rutieră și așteptarea în vămi împiedică transporturile rutiere eficiente

43

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită implicarea tuturor autorităților de resort pentru soluționarea problemelor acute ce afectează activitatea de transport rutier, respectiv eliminarea timpilor de așteptare în frontiere și urgentarea investițiilor în infrastructura rutieră.Potrivit UNTRR, aceste probleme ar trebui incluse în pachetul de măsuri pentru atenuarea impactului crizei COVID-19 asupra economiei și relansarea activităților industriei de transport rutier. UNTRR a realizat chiar înainte de declanșarea crizei COVID-19 un reportaj video relevant cu privire la principalele impedimente în desfășurarea transporturilor rutiere eficiente în România – infrastructura rutieră subdezvoltată și timpii mari de așteptare la trecerea frontierelor.

În prezent, România dispune de o rețea de autostrăzi de numai 850 km, cel mai mic număr de kilometri de autostradă din Europa raportat la suprafața țării (de 3 ori mai puțin decât Bulgaria și de 6 ori mai puțin decât Ungaria). Construcția Autostrăzii A1, parte a Coridorului IV pan-european de transport, care leagă Capitala României de Vestul Europei, a fost demarat în 1967, iar după 53 de ani are în exploatare numai 77% din lungime. Lipsește chiar cel mai important tronson din punct de vedere economic, Pitești-Sibiu.

Este arhicunoscut faptul că infrastructura rutieră dezvoltată conduce la creșterea mobilității, a transportului de bunuri și persoane într-un timp cât mai scurt, în siguranță și cu emisii poluante reduse, determinând atragerea investițiilor și implicit creșterea economică. Autostrăzile sunt o necesitate economică vitală pentru România, iar criza provocată de COVID-19 nu trebuie să împiedice recuperarea decalajelor legate de infrastructură comparativ cu restul țărilor europene, ci dimpotrivă va trebui să determine accelerarea investițiilor, ca prioritate economică zero.

Dacă pentru angajarea și finalizarea lucrărilor de infrastructură România nu poate învinge timpul pierdut în ultimii 30 de ani, fiind necesar un uriaș efort financiar și material susținut, în schimb ar putea ameliora substanțial condițiile de desfășurare a transportului rutier prin diminuarea, până la eliminare, a timpilor mari de așteptare a autocamioanelor și autocarelor la trecerea frontierelor. Acest lucru s-ar putea realiza prin demersuri diplomatice și organizaționale eficiente realizabile într-un orizont de timp scurt, odată cu ridicarea restricțiilor de circulație generate de criza sanitară.

Potrivit Comisiei Europene, controlul la trecerea frontierelor, care în prezent ar trebui să dureze maximum 15 minute, va trebui relaxat pentru ca în final tranzitul pentru toate vehiculele de transport marfă să fie fluidizat cel puțin la nivelul anterior crizei. UNTRR solicită autorităților române și intensificarea acțiunilor pentru integrarea României în spațiul Schengen cât mai curând posibil.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

IAA Transportation 2024: spre o expoziție cu adevărat globală și inovatoare

Cel puțin în ceea ce privește vehiculele comerciale, IAA Transportation 2024 va...

AerianTransportatori

Low-costul bate companiile de linie

Deși blamate de cele mai multe ori, companiile low-cost din Europa transportă...

Noutati

Bugetul CFR pe 2024, aprobat

Bugetul CFR pe 2024 a aprobat de Guvern, cu o alocare de...

Noutati

Amenzi de până la 100.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor RO e-Transport

Sistemul RO e-Transport reprezintă o componentă esențială a efortului de digitalizare la...