UNTRR 4 scenarii posibile pentru viitorul industriei de transport rutier
Home Noutati UNTRR: 4 scenarii posibile pentru viitorul industriei de transport rutier
NoutatiTransportatori

UNTRR: 4 scenarii posibile pentru viitorul industriei de transport rutier

69

UNTRR prezintă cele 4 scenarii posibile pentru viitorul industriei de transport rutier după votul de săptămâna trecută din Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) pentru Pachetul Mobilitate 1.Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) atenționează asupra faptului că votul de săptămâna trecută lasă în continuare Pachetul Mobilitate 1 într-o situație incertă și extrem de periculoasă pentru transportatorii rutieri, după mai bine de un an și jumătate de dezbateri și negocieri dificile la nivel european.

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31.05.2017 și cuprinde 8 domenii cheie de modificare a legislației europene, cele mai de impact fiind:

  • Legea specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere,
  • Revizuirea Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști,
  • Modificarea Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.

În data de 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European a respins toate amendamentele de compromis pentru două dintre dosarele cheie ale Pachetului Mobilitate 1 – cel referitor la timpii de conducere și de odihnă, precum și cel referitor la detașare. Cu toate acestea, a fost adoptat raportul privind accesul la profesie și la piața de transport rutier, care cuprinde prevederi precum:

  • limitarea cabotajul la 3 zile urmate de o perioada de „răcire” (cooling-off) de 60 de ore,
  • obligativitatea întoarcerii acasă a autovehiculului la fiecare patru săptămâni,
  • aplicarea Regulamentului Roma I, astfel încât contractele de muncă să reflecte locul de muncă obișnuit al șoferilor, iar sediul de înființare al firmei să fie locul în care sau de la care șoferii își desfășoară în mod obișnuit activitatea în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 593/2008 (Roma I).

Raportorii TRAN responsabili cu cele trei dosare au avut o întâlnire după vot, în efortul de a găsi un acord privind următoarea etapă, dar nu s-a ajuns la niciun rezultat și discuțiile au fost amânate, urmând a se lua o decizie până pe 21 ianuarie 2018 la Bruxelles.

Astfel, rezultatul este încă imprevizibil, iar în acest moment se prefigurează 4 scenarii posibile:

  • Raportorii ar putea decide să amâne discuțiile privind cele trei dosare, adică cele trei dosare nu vor mai fi discutate de actualul Parlament înainte de alegeri;
  • Raportorii ar putea decide să trimită cele trei dosare direct la vot în ședința plenară;
  • Raportorii ar putea decide să supună la vot în plenul PE doar dosarul referitor la accesul la profesie și cabotajul și să amâne să ia vreo decizie privind celelalte două dosare în acest mandat. Această opțiune ar ignora natura interdependentă a celor trei dosare, care au fost întotdeauna prezentate ca un pachet;
  • Raportorii ar putea decide să redeschidă discuțiile privind aceste dosare în Comisia TRAN.

După aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor 3 instituții europene (Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul de Transport UE) în vederea aprobării textului final.

UNTRR solicită participarea activă a autorităților române în cadrul procesului decizional european și acțiunea lor responsabilă pe durata Președinției române a Consiliului UE, pentru a apăra viitorului industriei de transport rutier din România.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

Noutati

IVECO și CNR confirmă eficiența bio-CNG-ului pentru decarbonizarea transporturilor

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...

NoutatiServicii

DKV Mobility oferă acces la prima rețea de stații de alimentare cu CNG din România

DKV Mobility, furnizor european de top de servicii și soluții de plată...