Tunelul feroviar Ceneri din Elveția este finalizat, iar operațiunile comerciale vor demara la mijlocul lunii decembrie. Noul tunel va scurta cu până la două ore durata curselor de marfă pe coridorul dintre Genova și Rotterdam.Tunelul are 15,4 km lungime și conectează localitățile Camorino (de lângă Bellinzona) și Vezia (lângă Lugano). Constructorul tunelului, AlpTransit Gotthard AG (ATG), a predat lucrarea la 4 septembrie operatorului SBB. Acesta va demara operațiunile de transport de marfă și de pasageri la 13 decembrie. Pentru transportul de mărfuri, tunelul Ceneri înseamnă timpi reduși de tranzit și costuri mai mici.
Ceneri este ultimul element al noii rețele feroviare din Alpi (NRLA), care cuprinde trei noi tuneluri. NRLA a fost denumit proiectul secolului. Primul tunel inaugurat a fost Lötschberg (2007), urmat de Gotthard (2016). Primul are 14,6 km, iar al doilea 57 km, fiind cel mai lung tunel feroviar din lume. Proiectul va fi complet în decembrie, odată cu începerea operațiunilor la Ceneri.
Noua rută feroviară va fi foarte importantă pentru transportul de pasageri și de marfă. Tunelul Ceneri va oferi o capacitate suplimentară de peste 3.000 de remorci pe zi. În plus, timpii de tranzit pe coridorul Rin-Alpi dintre Genova și Rotterdam pot fi reduși cu până la 2 ore, reducând costurile de transport.
Autorizația de călătorie ETIAS a UE este amânată până la sfârșitul anului...
deCargo & Bus15 martie 2025Producătorul chinez Granton va livra autobuze electrice în Municipiul Vaslui. Autoritățile locale...
deCargo & Bus15 martie 2025Compania aeriană Wizz Air mai introduce o rută de pe aeroportul din...
deCargo & Bus14 martie 2025Ford Trucks lansează noua generație de motor Ecotorq GEN2, dezvoltat cu soluții tehnologice de...
deCargo & Bus14 martie 2025
Comentați?