Home Transportatori Feroviar Trenul de Otopeni intră în program de reabilitare
FeroviarTransportatori

Trenul de Otopeni intră în program de reabilitare

100

Trenul de Otopeni – Linia ferată Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă, intră într-un program de reabilitare din 15 septembrie. 

CFR SA va demara din 15 septembrie un program de reabilitare a liniei de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Acesta va presupune introducerea de şină continuă sudată. Și, astfel, nu vor mai fi necesare restricţii de viteză în cazul temperaturilor foarte mari.

„Linia nu e comodă, adică trenul se zgâlţâie destul de tare, are 100 de km/h, dar este în parametrii tehnici. Vor începe din 15 septembrie un program de reabilitare pe închideri de noapte. Întâi vor înlocui elemente -, iar apoi pe închideri mai lungi de noapte cu deviere prin ramificaţia Buciumeni vor face reparaţii capitale. Programul de reabilitare va fi cu şină sudată continuă. Adică felul acesta de şină care nu mai are restricţii la căldură…ne-am gândit şi la asta”, a precizat fostul ministru Cătălin Drulă.

Trenul de Otopeni circulă de la finele lui 2020

Trenul de Otopeni a devenit operațional complet la 13 decembrie 2020. Moment în care a început circulaţia  pe linia de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” Bucureşti. Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” au fost recepţionate la data de 4 decembrie 2020, potrivit unui comunicat al CFR SA.

Pentru trenul de Otopeni compania a derulat două mari proiecte feroviare. Primul a vizat dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti. Și a avut valoarea de 50,5 milioane lei, fiind finanţat de la bugetul de stat.

Al doilea contract a avut ca obiect construcţia liniei noi pentru Racord CF la Terminalul T1 al Aeroportului Otopeni. Valoarea acestuia s-a ridicat la 412,72 milioane de lei, iar finanţarea a provenit din fonduri europene şi de la bugetul de stat.

Noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă”. Transportul feroviar dintre aeroport şi Gara de Nord durează între 20 şi 23 de minute.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

FeroviarNoutati

Contractul cu polonezii de la PESA merge înainte

Și Curtea de Apel a respins contestația depusă de Alstom la reevaluarea...

FeroviarNoutati

Orient Express, varianda scandinavă

Din septembrie 2025, un tren de lux ar urma să circule în...

FeroviarNoutati

Regio Călători implementează plata cu cardul direct în tren

Operatorul feroviar privat Regio Călători implementează plata cu cardul direct în tren,...

Transportatori

Semiremorci frigorifice: funcționare, caracteristici și utilizări specifice

Într-o lume în care proaspătul și sănătosul sunt priorități, semiremorcile frigorifice joacă...