Home Transportatori Feroviar Tren direct către Aeroportul Timișoara. CFR nu are încă buget
FeroviarNoutati

Tren direct către Aeroportul Timișoara. CFR nu are încă buget

83

CFR SA nu are încă buget pentru a semna cu constructorul FCC (Spania) contractul pentru proiectarea și execuția liniei de tren la Aeroportul Timișoara, cu o valoare de aproximativ 300 de milioane lei. Licitația a fost lansată din octombrie 2023.

„În urma verificărilor efectuate de către Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara, precizăm faptul că, în urma semnării și aprobării Bugetului de Stat în luna februarie 2025, preconizarea făcută în luna noiembrie 2024 s-a modificat.

În momentul de față, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii trebuie să aloce CNCF CFR SA bugetul pe anul curent, iar când acesta va fi stabilit, va urma etapa de alocare a fondurilor necesare proiectului „Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara (proiectare și execuție)”, în final ajungându-se la momentul semnării contractului”, arată un răspuns transmis de CFR SA la solicitarea Economedia.

Durata contractului este de 30 de luni din care 8 luni pentru proiect tehnic și 22 de luni pentru execuție. Constructorul din Spania mai are contracte cu CFR Infrastructură pentru lotul 3 al Magistralei 300 Cluj – Oradea și lotul 2 M 100 Lugoj- Timișoara Est, contracte finanțate din PNRR cu o valoare de peste 4 miliarde lei.

Linia nouă se desprinde din Magistrala M 100 București – Timișoara, are o lungime de 5 kilometri și va fi electrificată. Contractul de peste 300 de milioane de lei include și modernizarea liniei existente Timișoara Est – Radna pe o lungime de 5,2 km.

Timișoara va deveni al doilea municipiu cu linie de tren la Aeroport, în prezent singurul serviciu de tren metropolitan fiind asigurat între București și Aeroportul Otopeni.

Municipiul de pe Bega este pe traseul Magistralei M100 București – Craiova – Arad, linie cu trei din patru contracte de modernizare semnate pentru secțiunea PNRR Caransebeș – Timișoara – Arad, dar cu licitații reluate pentru loturile dintre Craiova și Caransebeș (proiectul cu Tunelul Balota). Realizarea lucrării face parte din strategia de dezvoltare pe termen scurt, mediu și lung cuprinsă în Master Planul General de Transport aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666 / 2016, cu modificările și completările ulterioare, iar racordul de cale ferată cu Aeroportul Internațional Traian Vuia este inclus în Strategia de Dezvoltare a Infrastructurii Feroviare 2021 – 2025 aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 985 / 2020.

Linia de cale ferată de la Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara va permite transportul pasagerilor către municipiul Timișoara precum și către alte orașe din România. Se vor efectua lucrări de execuție linii de cale ferată noi pe racordul către Aeroportul Internațional Traian Vuia, respectiv se vor moderniza instalațiile de semnalizare feroviară de pe linia existentă și se vor construi instalații feroviare noi pentru conexiunea cu aeroportul, precizează Ministerul Transporturilor.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiServicii

Plata taxei de pod de la Fetești-Cernavodă, prin aplicația 24pay

24pay app vine cu o noutate îndelung așteptată de utilizatori, chiar înainte...

NoutatiVehicule speciale

Otokar, joint venture cu Automecanica

Otokar a intrat într-o asociere de tip joint venture cu Automecanica, una...

AutobuzeNoutati

Karsan e-ATAK autonom la Iași

Autobuzul autonom Karsan e-ATAK a debutat în transportul public din România la...

FeroviarNoutati

Trenuri suplimentare în minivacanța de 1 Mai

CFR Călători suplimentează numărul trenurilor care vor circula spre litoral în minivacanța...