raportori Parlamentul European Pachetul Mobilitate 1
Home Noutati Transportatorii cer ca Pachetul Mobilitate 1 să fie aprobat de viitorul PE
NoutatiTransportatori

Transportatorii cer ca Pachetul Mobilitate 1 să fie aprobat de viitorul PE

69

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) și asociațiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia și Ungaria au transmis o scrisoare comună către Președintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, și către Președinții celor 8 grupuri parlamentare din PE, prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie discutat și aprobat în următoarea legislatură parlamentară europeană.Cele 7 asociații fac apel la Președintele Parlamentului European și Președinții grupurilor parlamentare să acorde atenție cazului transportatorilor rutieri din statele periferice și din alte state membre ale UE, în luarea deciziei în cadrul următoarei Conferințe a Președinților cu privire la Pachetul Mobilitate 1, care ar afecta toți transportatorii rutieri în mod disproporționat negativ.

Asociațiile transportatorilor rutieri semnatare ale scrisorii comune nu pot accepta propuneri care nu au nicio legătură cu o abordare care trebuie să fie echitabilă, echilibrată și bazată pe dovezi. Dezbaterile actuale se îndreaptă într-o direcție politizată, populistă și chiar radicală, înaintea alegerilor europene, fără a face o evaluare a impactului măsurilor propuse asupra industriilor, consumatorilor și statelor membre ale UE.

”Protestăm împotriva acestor propuneri deoarece sunt discriminatorii, ridicând bariere în transportul rutier cu efecte semnificative, provocând o mare povară administrativă, organizațională și financiară, precum și fragmentarea pieței europene a serviciilor de transport. Propunerile nu vor atinge obiectivele declarate, ci doar vor afecta performanța transportului rutier și vor determina costuri extrem de mari de respectare a normelor, precum și distorsionarea competitivității și excluderea de pe piața UE. Mai mult, transportatorii din UE care lucrează într-o concurență strânsă cu operatorii din țări terțe ar fi cei mai afectați, având în vedere că Pachetul de Mobilitate 1 nu este aplicabil transportatorilor din afara UE.

Măsurile protecționiste, cum ar fi: i) aplicarea detașării la transportul rutier internațional cu toate cerințele administrative însoțitoare ii) interzicerea odihnei săptămânale în vehicule fără o infrastructură de parcări adecvată iii) întoarcerea acasă obligatorie a camioanelor iv) piața supra-restricționată la cabotaj – toate acestea sunt încălcări evidente ale libertăților fundamentale, ale Pieței Unice și ale politicii de mediu a UE.

Asociațiile subsemnate au așteptat decizii echilibrate și totodată fundamentate din punct de vedere economic, social și ecologic. În absența acestora, anticipând daune importante atât pentru conducătorii auto, cât și pentru operatorii de transport rutier, facem apel la Conferința Președinților să lase Pachetul de Mobilitate 1 pentru următorul Parlament European”, se arată în scrisoarea transportatorilor estici.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

LogisticăNoutati

DP World România primește certificarea Great Place to Work

DP World România, filiala unuia dintre cei mai mari furnizori de servicii...

LogisticăNoutati

DSV va prelua DB Schenker, prezent și în România, printr-o tranzacție care se ridică la 14 miliarde de euro

Grupul danez de transport DSV A/S a câştigat cursa pentru achiziţionarea divizii...

CamioaneNoutati

Elveția, noua piață pentru Ford Trucks

Ford Trucks a intrat pe piața din Elveția, ca parte a strategiei...

CamioaneNoutati

FUSO eCanter colectează deșeuri în Atena și Salonic

Orașele grecești Atena și Salonic comandă 89 de FUSO eCanter cu caroserii...