Modificări în transporturile rutiere în Marea Britanie după 1 ianuarie 2021
Home Noutati Modificări în transporturile rutiere în Marea Britanie după 1 ianuarie 2021
NoutatiTransportatori

Modificări în transporturile rutiere în Marea Britanie după 1 ianuarie 2021

57

De la 1 ianuarie 2021, Marea Britanie iese din piața unică și uniunea vamală a UE, fapt ce va aduce modificări în transporturile rutiere către și dinspre UK, în ciuda acordului pentru Brexit.Uniunea Europeană și Marea Britanie au finalizat înainte de Crăciun acordul comercial și de cooperare dintre UE și UK. Parlamentul britanic este așteptat să voteze astăzi acordul, în timp ce Parlamentul UE a programat sesiunea de votare în luna ianuarie. Totuși, acordul va fi în vigoare începând cu 1 ianuarie 2021 chiar și fără aprobarea Parlamentului European, urmând a fi aplicat provizoriu până la data de 28 februarie 2021.

Modificări în transporturile rutiere în Marea Britanie după 1 ianuarie 2021

Conform Acordului, începând cu 1 ianuarie 2021, atât transportatorii rutieri din UE, cât și cei din Regatul Unit, vor putea efectua operațiuni de transport marfă către și din orice punct al teritoriului celeilalte părți, fără a fi necesare autorizațiile CEMT sau terță țară, cu condiția să se îndeplinească standardele agreate privind siguranța și condițiile de muncă.

De asemenea, vor putea efectua două operațiuni suplimentare pe teritoriul celeilalte părți (dintre care maximum 1 operațiune de cabotaj pentru transportatorii britanici), limitând astfel riscul efectuării curselor în gol la întoarcere.

Acordul mai prevede și drepturi depline de tranzit (de exemplu, dreptul transportatorilor din UE de a tranzita Regatul Unit pentru a ajunge în Irlanda). Totuși, vor fi solicitate garanții pentru taxele și obligațiile vamale, în acest caz transportatorii rutieri putând folosi carnete TIR, prin care se garantează plata taxelor vamale a mărfurilor transportate în regim TIR, sau Regimul de Tranzit Comun (CTC).

Autoritățile vamale britanice au testat cu succes folosirea carnetelor TIR pentru transportul dintre UE și Regatul Unit și au confirmat disponibilitatea de a fi utilizate și după finalul perioadei de tranziție.

Permis de Acces în Kent

Tot de la 1 ianuarie 2021, vehiculele grele cu MTMA mai mare de 7,5 tone care efectuează operațiuni de transport rutier din Marea Britanie către statele Uniunii Europene trebuie să obțină un permis electronic – Kent Access Permit – înainte de a intra în Portul Dover sau Eurotunnel. Permisul ajută la gestionarea traficului, confirmând că șoferii au documentele corecte pentru controalele de import în UE.

Permisul valabil doar 24 de ore și poate fi printat sau prezentat de pe telefon/tabletă. Compania este respoansabilă pentru obținerea permisului, dar lipsa acestuia este penalizată cu o amendă de 300 de lire pe numele șoferului, care se plătește pe loc. Mai multe detalii despre permis aici.

Totodată, operatorii economici care vor efectua formalități vamale în Regatul Unit, inclusiv firmele de transport rutier, trebuie să obțină atât un număr EORI valabil în UE (RO EORI) cât și un număr EORI valabil în UK (GB EORI) înainte de 1 ianuarie 2021.

Bandă rapidă pentru cei care dețin un test Covid negativ

Pentru accesul în Franța, șoferii de camion care vin din UK trebuie să prezinte în continuare un test covid negativ efectuat în ultimele 72 de ore. Este recomandat ca testul să fie obținut înainte de a ajunge în regiunea Kent, la fel ca în cazul permisului de acces. Camioanele care merg spre Dover sau Eurotunel pot circula pe benzi rapide dacă șoferul deține un test negativ valid. Până acum, aproximativ 20 de centre de testare rapidă au fost deschise în toată țara. Testele vor fi disponibile și la centrele de informare deschise de autorități pentru a familiariza șoferii cu noutățile introduse de Brexit.

Doar pașaport după 1 octombrie

Până la 30 septembrie 2021 inclusiv, șoferii profesioniști români pot utiliza cartea de identitate pentru a intra în Regatul Unit, dar după această dată va fi necesară deținerea unui pașaport (simplu electronic sau simplu temporar). Șoferii angajați la firme de transport rutier românești nu vor avea nevoie de viză pentru șederi de până la 6 luni într-un an.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

LogisticăNoutati

Packeta România crește rețeaua de magazine online și selleri parteneri

Packeta România și-a a extins rețeaua de magazine online și selleri parteneri...

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

Noutati

IVECO și CNR confirmă eficiența bio-CNG-ului pentru decarbonizarea transporturilor

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...