TAROM are în vedere o hibridizare, iar în şase luni va avea, similar companiilor low-cost, un program de sales on board. Compania a introdus deja sistemul de plată a bagajelor.
„Deja avem în acest plan de restructurare o hibridizare. În aproximativ șase luni vom avea şi noi, ca şi companiile low-cost, un program de sales on board. Pasagerul va avea ocazia să-şi aleagă şi să-şi comande la bordul aeronavelor dacă doreşte să servească ceva.
Deja este activ sistemul de plată a bagajelor. Nu mai este gratuit, este opţional. Este o sursă de venituri adiacente. Pe care o estimăm că undeva în jur de trei ani de zile ne va genera în jur de 12 milioane de euro venituri suplimentare. Sunt măsuri pe care începem să le aplicăm, să le adaptăm la provocările actuale ale pieţei şi eu zic că vor fi un adevărat succes pe termen scurt”, a menţionat Mihăiță Ursu, directorul general al companiei.
25-50.000 de euro pe zi pentru TAROM din sistemul de plată al bagajelor
Potrivit lui Mihaiță Ursu, prin implementarea la bordul aeronavelor TAROM a acestui sistem de plată a bagajelor opţional, compania obţine încasări „undeva între 25 şi 50 de mii de euro pe zi”. Informația a fost furnizată la Conferinţa Anuală şi Adunarea Generală a Asociaţiei Aeroporturilor din România.
„Este un început. Nu este mult, dar este un început. Încă nu suntem puşi la punct cu partenerii noştri care ne deservesc pe aeroporturile internaţionale. Dar sunt convins că până la sfârşitul acestui an vom puşi la punct şi cu ei. Ca și cu tot ce înseamnă aceste servicii auxiliare la bordul aeronavelor TAROM. Sunt convins că vom ţine în continuare stindardul sus, că avioanele TAROM vor zbura peste tot în Europa şi în lume, dacă va fi cazul, purtând ca şi însemne cele trei culori pe care le iubim cu toţii; roşu, galben şi albastru”, a susţinut şeful companiei.
Planul de restructurare trebuie continuat
Situaţia la TAROM nu este cea mai fericită. Iar compania trebuie să continue planul de restructurare pe care l-a agreat cu Comisia Europeană, pentru a se putea salva. Aceasta este analiza făcută de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Ştim cu toţii că situaţia nu e cea mai fericită – şi nici nu trebuie să ascundem gunoiul sub preş – nu e cea mai fericită la TAROM. TAROM-ul trebuie să-şi continue planul pe care l-a agreat cu Comisia Europeană şi pe care trebuie să-l urmărească, aşa, citând din clasici în viaţă, pas cu pas, astfel încât să poată să salveze compania, pentru că despre asta e vorba.
Nu există scenarii gri în ceea ce înseamnă TAROM, ori se reuşeşte a fi salvată, ori va avea soarta, din păcate, a altor companii din Europa. Din câte ştiu, cel puţin în zona de est a Europei, au mai rămas în picioare două companii naţionale – TAROM şi LOT. În rest, cam toate au intrat în faliment.
Dar nu doar în estul Europei. Avem exemplul recent al Alitalia. De aceea, pe zona aceasta de TAROM, trebuie să îşi urmărească foarte bine acest plan. Atunci există o şansă, iar una din componente înseamnă ca 90% din personalul TAROM să fie personal navigant şi 10% personal suport. Nu invers”, a susţinut Grindeanu.
Comisia Europeană este de acord cu planul
El a precizat că acest raport „nu e chiar invers, dar nici departe nu sunt”.
„Aşa trebuie să ajungă. Nu e chiar invers, dar nici departe nu sunt. Eu am avut o discuţie în urmă cu 2-3 săptămâni cu d-na comisar Vestager (Margrethe Vestager – comisarul european pentru concurenţă – n. r.) pe două componente. Atât pe TAROM, cât şi pe CFR Marfă.
Pe TAROM lucrurile sunt mai clare, pentru că planul de restructurare este acceptat. Mai trebuiau să trimită câteva clarificări pe care TAROM le-a trimis la Comisie. Deci este acceptat acest plan de restructurare”, a adăugat şeful de la Transporturi.
Comisia Europeană a aprobat recent un ajutor de stat pentru TAROM, în valoare de 1,9 milioane de euro, pentru a-şi putea acoperi prejudiciul cauzat de pandemia COVID 19.
În luna aprilie, TAROM a transportat aproximativ 160.000 de pasageri pe segmentul zborurilor regulate. Ca şi 20.000 de pasageri pe segmentul zborurilor de tip charter. A înregistrat astfel o creştere de peste 142% faţă de aprilie 2021.
Datele statistice centralizate la nivelul TAROM pentru aprilie 2022 arată o mărire semnificativă a traficului pe segmentul zborurilor regulate interne, coeficientul mediu de încărcare al aeronavelor pentru cursele interne fiind 86%, spre deosebire de 70% în aprilie 2021. Gradul mediu de încărcare al aeronavelor pentru destinaţiile externe (curse internaţionale către/dinspre România), în luna aprilie 2022, a fost de 79%.
Comentați?