Spedition Schanz Scania R 450 Hybrid eHighway
Home Camioane Studiu: Camioanele cu pantograf, o soluție viabilă
CamioaneTehnologie

Studiu: Camioanele cu pantograf, o soluție viabilă

106

Conform unui studiu recent efectuat de un institut din Berlin, camioanele cu pantograf alimentate de la o linie aeriană reprezintă un mod eficient de a utiliza electricitatea în transporturile pe distanțe lungi.Guvernul german, în programul său climatic, își propune ca, până în 2030, aproximativ o treime din transportul de mărfuri să se facă pe bază de electricitate. Un studiu recent al Institutului Öko din Berlin arată că liniile aeriene conectate la camioanele cu pantograf reprezintă un mod eficient de a utiliza electricitatea în transporturile de mărfuri. Dacă astfel de linii de mare capacitate destinate camioanelor ar fi construite pe o rețea de drumuri principale de aproximativ 4.000 km, o treime din traficul camioanelor pe distanțe lungi ar putea fi efectuat în modul electric, spune autorul studiului.

”Dacă s-ar construi o asemenea rețea de linii aeriene, emisiile directe de gaze cu efect de seră s-ar reduce cu mai mult de o treime, în cazul transportului rutier greu de mărfuri”, a declarat Florian Hacker, șeful proiectului.

Emisiile de CO2 ar putea fi reduse chiar cu 50% până în 2025, în comparație cu cele ale camioanelor diesel de astăzi. În ce privește tehnologia de propulsie, camioanele cu pantograf și camioanele electrice cu baterie au cel mai mare potențial de reducere a emisiilor.

Potrivit studiului, aproximativ 65% din traficul cu camioane pe distanțe lungi din Germania se desfășoară pe o treime din rețeaua locală de autostrăzi. Studiul a identificat 17 rute care sunt foarte viabile pentru construcția de linii electrice aeriene. Printre acestea se numără rutele care duc la portul din Hamburg sau conexiunile dintre principalele metropole germane.

”Politicienii trebuie să creeze cadrul necesar pentru construcția de infrastructură de încărcare prin linii aeriene, care să ofere siguranță jucătorilor din domeniu”, a mai spus Florian Hacker.

În prezent, aproximativ 19% din mărfuri sunt transportate pe calea ferată și 75% pe șosele. Și în viitor, peste 50% din mărfuri se vor transporta în continuare cu camioane.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Din 1 ianuarie 2025 se aplică „Rovinieta de Braşov”

De la începutul anului viitor, pe mai multe drumuri administrate de Consiliul...

NoutatiTehnologie

4,3 milioane de roboți industriali în uzinele din întreaga lume la finele lui 2023

Pentru al treilea an la rând, numărul roboţilor instalaţi în uzinele din...

CamioaneNoutati

IVECO și Eurospeed deschid seria evenimentelor de lansare oficială a gamei Model Year 2024 în România, la Suceava

IVECO, în parteneriat cu dealerul Eurospeed, organizează un eveniment dedicat prezentării celor...

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...