semiremorcile ”gemene”
Home Camioane Semiremorcile ”gemene” scad costurile și emisiile
CamioaneRemorci

Semiremorcile ”gemene” scad costurile și emisiile

30

Scania, producătorul de autoturisme Seat și partenerul său logistic Grupo Sesé vor evalua avantajele oferite de semiremorcile ”gemene”, prin testarea unui vehicul cu o lungime totală de 31,7 metri.Testul, care se desfășoară între Zaragoza și fabrica Seat de lângă Barcelona, are în centru un autotractor Scania R 580 care tractează semiremorcile ”gemene” de 13,6 metri lungime fiecare. Sarcina utilă este de 70 de tone, iar Seat și partenerul său logistic vor studia performanțele și beneficiile aduse de inedita combinație în ce privește reducerea emisiilor, creșterea eficienței și îmbunătățirea siguranței rutiere. Seat speră că noua combinație va reduce cu 20% emisiile de dioxid de carbon, iar costurile logistice cu 25%.

”Această combinație are capacitatea de a reduce la jumătate numărul de camioane care circulă pe șosele, cu avantaje enorme în ce privește sustenabilitatea, protecția mediului, siguranța și eficiența economică”, a declarat Christian Vollmer, vicepreședinte Seat responsabil pentru Producție și Logistică.

În plus, semiremorcile ”gemene” sunt foarte potrivite pentru utilizarea în soluțiile de transport intermodal, deoarece trenurile de marfă sunt proiectate pentru a opera la performanță maximă cu remorci de 13,6 metri lungime.

Testele cu noua combinație de 31,7 metri lungime reprezintă o continuare a eforturilor Seat și Grupo Sesé de a introduce în Spania vehicule mai lungi decât actualele standarde. În 2016, cele două companii au început să utilizeze o combinație de 25,5 metri, care a fost până de curând cel mai lung vehicul folosit pe șoselele spaniole.

Scania are și ea experiență cu astfel de vehicule lungi. În cadrul Scania Transport Laboratory, care face curse între facilitățile de producție ale companiei, o combinație de 31,7 metri lungime este folosită încă din 2015. În fiecare zi, două camioane foarte lungi călătoresc aproape 600 de kilometri, de la principala fabrică Scania din Södertälje la Malmö, în drum spre fabrica Scania din Olanda.

”Conceptul funcționează foarte bine și este benefic atât pentru mediu, cât și pentru trafic. Cu o sarcină utilă de aproximativ 73 de tone, economisim 25% din costurile cu carburantul, iar emisiile de CO2 sunt reduse direct proporțional”, a explicat Jan Björklund, directorul general al Scania Transport Laboratory.

semiremorcile  ”gemene”

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

PepsiCo România alege autocamionul electric de la Volvo Trucks

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, cumpără primul...

Camioane

Volvo va lansa camioane propulsate cu hidrogen

Volvo Trucks dezvoltă motoare cu combustie care funcționează cu hidrogen. Testele pe...

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Remorci

Kässbohrer, o nouă familie de semiremorci frigorifice

Kässbohrer a lansat noua sa gamă de semiremorci frigorifice, din care fac...