Noua gamă de autocare turistice Volvo, lansată în Europa în luna mai, a fost primită cu entuziasm de piață. De la startul vânzărilor, aproape 150 de autocare Volvo 9700 și Volvo 9900 au fost vândute clienților europeni.Cea mai mare comandă individuală de până acum este de 40 de autocare pentru Lituania, dar alte țări cu comenzi importante sunt Norvegia (23 de unități), Franța (20 de unități) și Austria (11 unități). Toate vehiculele comandate vor fi livrate în 2019.
Noua gamă include două modele, luxosul Volvo 9900 și versatilul Volvo 9700. Acestea vin cu un exterior mai dinamic, cu linii clare, laterale netede și colțuri rotunjite, care duc aerodinamica la un nou nivel. La 9900, noua linie a ferestrelor în formă de Z se combină cu linia scaunelor în urcare, ca într-o sală de teatru, pentru un limbaj de design total nou în lumea autocarelor.
La interior, echipa de design a acordat o importanță deosebită atât calității percepute vizual, cât și tactil. Pasagerii sunt întâmpinați cu o paletă de culori calme și echilibrate, precum și cu o combinație elegantă de materiale textile și piele, accentuată de detaliile metalice.
Pentru a garanta o experiență completă de înaltă clasă, Volvo Buses a investit masiv și în soluții de îmbunătățire a confortului, precum scaune ergonomice pentru pasageri și o izolare fonică mai bună a interiorului. Unitatea de climatizare este dezvoltată pentru a furniza o temperatură plăcută în tot autocarul, indiferent de condițiile exterioare.
Noul Volvo 9900 este disponibil și cu podea supraînălțată cu geamuri foarte mari, pentru o vizibilitate excelentă în față și în lateral. Plafonul interior este mai înalt cu 8 cm decât la precedenta generație, iar tranziția mai directă dintre pereți și plafon oferă un plus semnificativ de spațiu și un aspect mai aerisit.
Modelele Volvo 9700 și Volvo 9900 dispun de soluții complete de siguranță activă și pasivă. Printre noile echipamente se numără protecția mai robustă la impact frontal (FIP) și sistemul Driver Alert, care monitorizează mișcările autocarului și emite alerte dacă șoferul este obosit sau nu se concentrează la drum. Sistemul Volvo Bus Safety Zone Management, anterior disponibil doar pe autobuzele urbane, permite reducerea automată a vitezei la intrarea în anumite zone predefinite. Alte sisteme de siguranță și asistență disponibile sunt Collision Warning with Emergency Brake, Lane Keeping Support, Volvo Dynamic Steering, Front Underrun Protection System și Knee Impact Protection System.
Aerodinamica superioară și greutatea scăzută permite reducerea consumului de carburant cu până la 4%. În plus, sistemele opționale Dynamic Chassis Lowering și Volvo I-See duc potențialul de economisire și mai sus.
Model | Volvo 9900 | Volvo 9700 |
Înălțime | 3,85 m | 3,65 m |
Lungime | 12, 13 sau 14 m | 12, 13 sau 14 m |
Axe | 4×2 sau 6×2 | 4×2 sau 6×2 |
Motor | Volvo D11 Euro 6 (430 sau 460 CP) | Volvo D11 Euro 6 (430 sau 460 CP) |
Transmisie | I-Shift | I-Shift |
Comentați?