Semiremorcă electrică Krone, testată în operațiuni de Nagel-Group

Proiectul va testa o semiremorcă frigorifică 100% electrică, bazată pe un model Krone Cool Liner, dar echipată cu tehnologie de la compania olandeză THT New Cool. În afară de baterii puternice, semiremorca dispune și de un sistem de recuperare a energiei la frânare. Astfel, ea produce mai puțin de 2 kg de CO2 pe oră, față de 6,5 kg la o semiremorcă frigorifică diesel.
O trăsătură distinctivă este că, datorită bateriilor, greutatea s-a mutat mai spre mijlocul remorcii. Un avantaj pentru optimizarea distribuției greutății în cazul încărcăturilor incomplete. Totuși, semiremorca electrică nu cântărește mai mult decât una convențională diesel. Greutatea bateriilor este compensată de eliminarea motorului diesel și a rezervorului de motorină necesare unui agregat de răcire standard.
Nagel-Group va testa noua semiremorcă timp de cel puțin 3 luni, în operațiuni pentru Herta. Semiremorca, tractată de un cap tractor convențional, va face câteva curse pe zi între fabrica Herta din Herten și filiala Kraftverkehr Nagel din Bochum (35 km). În toată această perioadă, semiremorca trebuie răcită la zero grade, pentru a oferi temperatura ideală pentru încărcarea și descărcarea cârnaților.
Semiremorca nu are nevoie de o infrastructură dedicată pentru realimentarea bateriilor. Aceasta se va face la prizele de 380V/32A existente la porțile de încărcare/descărcare. În Bochum, electricitatea este produsă de un sistem de panouri fotovoltaice instalat pe plafonul clădirii Kraftverkehr Nagel.
Un beneficiu suplimentar este reducerea zgomotului de la 70 la 59 de decibeli.
