Sectorul de băuturi este cel mai activ în închirierea de paleţi reutilizabili pentru distribuţia internă şi export, cu 55% creştere în perioada 31 martie 2017 – 31 martie 2018, potrivit ultimei analize CHEP asupra industriei de supply chain, care subliniază tendinţele şi schimbările de strategie logistică în sectoarele producătoare de bunuri de larg consum (FMCG).
Companiile din industria de băuturi au accelerat trecerea la logistica circulară, bazată pe colaborare, înregistrând peste 1 milion de fluxuri de paleți (circa un sfert din volumul anual de paleţi CHEP emişi pentru piaţa românească). La nivelul industriei de băuturi, cea mai mare cerere de echipamente de transport închiriate provine, în perioada analizată, din segmentul soft drinks (500.000 fluxuri anuale), apă îmbuteliată, bere, vin și spirtoase. Segmentele de apă îmbuteliată şi bere manifestă o dinamică accentuată de creştere în anul 2018.
Pe următoarele locuri în topul celor mai active sectoare româneşti care au adoptat modelul circular în distribuția mărfurilor pentru piaţa internă şi de export se află sectoarele de ulei vegetal, produse de curățenie și igienă personală, morărit și panificație.
“Ascensiunea rapidă a sectorului de băuturi în clasamentul celor mai dinamici clienţi CHEP arată clar şi fără echivoc că evoluţia pieţei de consum, nevoia de eficienţă şi presiunile pe bugetul logistic scot companiile din paradigma modelului tradiţional. Un alt factor care explică interesul în creştere pentru soluţia de închiriere este preluarea de către CHEP a responsabilităţilor prevăzute de legislaţie pentru ambalajele terţiare din lemn, avantaj important într-un sector cu livrări mari şi frecvente,” a declarat Gabriel Andronescu, Director General CHEP România.
“Pentru 2018, anticipăm o dublare a comenzilor de paleţi în sectorul de băuturi, pe fondul volumelor contractate de cinci dintre principalii şapte producători de bere din România, pentru a-și asigura disponibilitatea şi predictibilitatea livrărilor în vârf de sezon, marcat anul acesta şi de Campionatul Mondial de Fotbal. Ne așteptăm să vedem și în continuare modificări de strategie logistică pe segmentul de bere”, a mai precizat directorul CHEP România.
Comentați?