Scania va dezvolta în continuare motoare V8
Home Camioane Scania va dezvolta în continuare motoare V8
Camioane

Scania va dezvolta în continuare motoare V8

72

După 50 de ani de existență, viitorul motoarelor Scania V8 se anunță unul fascinant: carburanți alternativi în standard, sarcini mai grele, mai multă putere, sisteme de asistență avansate și camioane mai ușoare.De la apariția sa în 1969, motorul Scania V8 și-a câștigat o reputație de putere și fiabilitate, la care se adaugă sigla emblematică și zgomotul specific. Dar cum industria de transport este afectată de schimbările tehnologice și ale societății, care mai este viitorul motorului V8 în 10 sau 20 de ani?

”În mod sigur există un viitor pentru motorul Scania V8. Față de acum 20 de ani, motorul arată la fel. Tot 8 cilindri, tot 8 pistoane. Și totuși, s-a îmbunătățit foarte mult: a trecut de la Euro 3 la Euro 6, iar puterea a crescut de la 580 la 730 CP. Și consumul s-a îmbunătățit foarte mult”, spune Anders Gau, inginer șef pentru motoare V8 la Scania.

Gau vede motorul V8 ca o necesitate în special pentru transporturile grele. ”Este un model de mare putere, foarte bun pentru încărcături grele, în special în industria lemnului și minerit. Peste 20 de ani va exista în continuare nevoia de a transporta sarcini mari. Ai nevoie de un motor puternic pentru asta”.

Deși nevoia de putere crește, cea mai recentă generație Scania V8, lansată în 2017, aduce motoare mai ușoare cu 80 kg, dar și mai economice (în medie cu 5%). Conectivitatea va avea un cuvânt de spus în viitor. Motoarele sunt deja compatibile cu serviciile conectate, dar dezvoltarea poate veni de la sistemele inteligente de propulsie. Astfel, camionul va rămâne mai mult în cea mai înaltă treaptă de viteză și va beneficia mai mult de energia sa cinetică, reducând și mai mult consumul.

Dar cum va fi afectat motorul V8 de schimbările climatice și nevoia de reducere a poluării aerului. ”Motorul V8 poate fi dezvoltat sustenabil. Dacă electrificarea nu va fi răspândită la scară largă în 2030, avem nevoie de alte soluții eficiente”, a spus și Jonas Nordh, Director pentru Soluții Sustenabile în cadrul Scania.

Abilitatea motorului de a transporta încărcături mai mari și mai grele înseamnă un consum redus pe tona de marfă. ”În orașe, electrificarea și biogazul sunt soluții viabile. Dar pe traseele deluroase, în mine sau în aplicațiile cu sarcini de 70-80 de tone, este nevoie de puterea unui motor V8. Noua noastră generația are deja o eficiență crescută. Iar prin utilizarea carburanților alternativi, precum Bio-fame sau HVO, putem rezolva și problema emisiilor de CO2”.

O posibilă influență în dezvoltarea viitoare camioane poate avea și utilizarea materialelor mai ușoare, precum kevlar sau fibră de carbon. Aceste materiale există deja de ceva timp în industria auto, iar costurile lor au scăzut mult. Aluminiul este un alt material care ar putea apărea mai mult în camioanele viitorului. Astfel, șasiul camioanelor ar putea deveni mai ușor, cu mai puține piese, dar mai rezistente.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...