Scania va testa baterii în curse de mașini electrice, alături de echipa Power Racing i Dalarna AB (PWR), care va concura în nou înființata competiție Electric Touring Car Racing (ETCR), ce va debuta în 2020.Echipa va colabora cu Scania pentru a dezvolta cele mai puternice și durabile baterii. ”Sperăm să câștigăm mai multe cunoștințe despre capacitatea bateriei, deoarece mașina de curse va forța limitele tehnice, spre deosebire de ce facem noi pe camioane”, a declarat Michael Vallinder, inginer în cadrul departamentului de Simulare și Analiză al Scania.
Mediul de curse de mașini electrice este foarte diferit de modul în care lucrează în mod normal departamentul de cercetare și dezvoltare al Scania pentru testarea bateriilor. Dar acest lucru va fi un avantaj pentru producătorul de camioane.
Trecerea de la carburanții fosili la electricitate a fost relativ simplă pentru PWR, dar echipa așteaptă și unele păreri contra de la fanii săi, obișnuiți cu zgomotul și mirosul curselor clasice. În această fază sunt testate baterii prototip, pentru a analiza în detaliu cerințele mediului competițional. Odată începute cursele, Scania va anaiza datele strânse de la mașini și va face îmbunătățirile necesare.
DATE
PWR001 este o mașină de curse 100% electrică, de 4,20 metri lungime și 1,97 metri lățime, cu tracțiune spate
Specificații:
Putere maximă: 612 CP (450 kW)
Cuplu maxim: 1.080 Nm
Număr de celule de baterii: 350
Timp de încărcare completă: 1 oră
Accelerație 0-100km/h: sub 3 secunde
Viteză maximă: aproape 300 km/h
Greutate baterii: 366 kg
Greutate totală: 1.510 kg
Distribuție greutate față/spate: 44/56%
Comentați?