Camionul Scania 420 R echipat cu grupul motopropulsor Super, introdus pe piață în anul 2021, a câștigat concursul European Truck Challenge (ETC).
Modelul Scania a fost desemnat cel mai eficient camion din punct de vedere al consumului de combustibil. Diferența față de al doilea loc în ceea ce privește consumul mediu de motorină a fost de 4,9%, o marjă extrem de semnificativă în contextul testelor comparative de acest nivel.
„Aceasta este încă o dovadă a poziției de lider ocupate de Scania în industrie ca fiind cea mai eficientă marcă în ceea ce privește consumul de combustibil”, spune Julian Modro, Head of Industry Solutions, Scania Trucks. „Testele independente realizate de jurnaliști confirmă ceea ce mii de clienți experimentează în operațiunile lor zilnice: camioanele noastre Super au un avantaj clar în ceea ce privește consumul de combustibil față de concurență și aduc scăderi semnificative ale emisiilor de CO2.”
Anul acesta, testul comparativ ETC s-a concentrat pe camioanele pentru transport pe distanțe lungi cu o putere de până la 450 CP și cuplu în intervalul de 2.200 până la 2.400 Nm. Dintre cei mai importanți producători, la finele lunii mai doar trei companii, Scania, DAF și Mercedes, au decis să participe.
Scania a ales să introducă în competiție un camion pentru transport pe distanțe lungi de tip 420 R, echipat cu o cabină cu loc pentru dormit. Cu toate că avea cea mai mică putere, Scania s-a remarcat prin cel mai mare cuplu de 2.300 Nm. Greutatea medie a ansamblului format din cap tractor și remorcă în test a fost de 33,6 tone.
„Revista Truck & Trailer Welt organizează European Truck Challenge pe drumurile publice și utilizează o varietate de caracteristici ale drumurilor diferite,” explică Modro. „Testul imită aspectele cu care confruntă șoferii în fiecare zi; singura diferență este că factorii perturbatori precum blocajele de trafic sunt eliminate din rezultatele finale. Ce înseamnă acest nivel de economisire la combustibil pentru transportatori care se luptă cu costurile crescute ale combustibilului și cu ratele de dobândă în creștere este evident: pentru un camion de transport pe distanțe lungi care parcurge 150.000 de kilometri pe an, economia la costul combustibilului în comparație cu al doilea cel mai bun camion se situează în jurul valorii de 3.000 de euro.”
Comentați?