Home Autobuze Scania investește în electrificarea vehiculelor grele
AutobuzeCamioaneTehnologie

Scania investește în electrificarea vehiculelor grele

55

Scania şi Northvolt au convenit să dezvolte împreună tehnologia de fabricaţie a bateriilor pentru vehiculele comerciale grele şi apoi să le comercializeze. Scania va investi 10 milioane de euro pentru a susţine înfiinţarea centrului de cercetare Northvolt şi a liniei sale de testări.

Electrificarea vehiculelor progresează rapid şi favorizează crearea unor soluţii de transport mai sustenabile. Pentru camioanele grele şi autobuze, dezvoltarea permanentă, atât a infrastructurii de încărcare, cât şi a unor baterii mai robuste, mai rentabile şi mai sustenabile, este crucială pentru o pătrundere largă pe piaţa, comercial viabilă, a electrificării. Sarcini diferite de transport necesită grupuri motopropulsoare electrice diferite. Pentru a obţine un efect optim, tehnologiile de dezvoltare a bateriilor trebuie să progreseze şi să se dezvolte astfel încât să acopere toate nevoile diverse.

„Scopul nostru este de a uşura clienţilor sarcina de a selecta soluţii sustenabile de transport. Electrificarea va juca un rol cheie în tranziţia către sistemul de transport fără combustibili fosili. Totuşi, tehnologia actuală de fabricaţie a bateriilor trebuie dezvoltată pentru a îndeplini cerinţele comerciale ale clienţilor ce deţin camioane grele şi autobuze. Alături de Northvolt credem că putem face paşi mari înainte”, spune Henrik Henriksson, Preşedintele şi Directorul General al Scania.

Cele două companii vor înfiinţa o echipă de experţi şi vor conlucra la centrul de cercetare al Northvolt, Laboratoarele Northvolt din Västerås (Suedia), pentru a fabrica şi comercializa baterii optimizate care să alimenteze vehiculele comerciale. Companiile au încheiat de asemenea un contract de achiziţie de tip „off-take” pentru baterii.

„Experienţa Scania, atât comercială, cât şi privind produsele, combinată cu procesul nostru modern de fabricaţie, pot duce la dezvoltarea unor baterii rentabile şi «verzi» de cea mai înaltă calitate, pentru piaţa de vehicule comerciale grele”, spunes Peter Carlsson, Cofondator şi Director General al Northvolt.

Producţia de baterii este „energivoră”, dar Suedia are soluţii solide pentru a oferi energie verde rentabilă. Ţara este deci bine dotată pentru a dezvolta o producţie sustenabilă şi la scară largă a bateriilor. Northvolt construieşte fabrica de baterii de următoare generaţie în oraşul Skellefteå din nordul Suediei, având drept obiectiv de a produce baterii „verzi” de înaltă calitate, cu amprentă minimă de carbon şi cu cele mai mari ambiţii privind reciclarea.

Acest parteneriat este una dintre cele câteva iniţiative strategice ale ambiţiei pe care o are Scania de a face tranziţia către un sistem sustenabil de transport.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...