Înmatriculările de camioane noi din UE au scăzut cu 16% în primul trimestru din 2025, față de T1 2024.
În total, în UE au fost înmatriculate în primele trei luni ale anului 72.941 de camioane noi. Scăderea a fost generată în principal de segmentul de camioane grele, care a înregistrat un declin de 16,6%. La camioanele de tonaj mediu, scăderea a fost de 12,5%.
Toate piețele majore din UE au avut scăderi puternice, în frunte cu Germania (-25,4%) și Franța (-17,6%). Spania (-12,8%) și Italia (-9,4%) au înregistrat de asemenea un declin semnificativ.
Înmatriculările de autovehicule comerciale ușoare din UE au scăzut și ele în T1 2025, cu 12,2%. Italia a avut cel mai puternic regres (-15,2%), urmată de Franța (-10,7%) și Germania (-10,7%). În schimb, înmatriculările de vanuri au crescut în Spania cu 12,6%.
Și înmatriculările de autobuze noi s-au redus în T1, dar doar cu 1,8%. Germania a avut cea mai mare scădere (-15%), urmată de Italia (-7,3%) și Spania (-0,5%). Franța a avut o creștere minimă (+0,1%), în timp ce piețe ca Suedia (+189,9%) și Grecia (+187,6%) au înregistrat progrese notabile.
Camioanele electrice, cotă de piață de 3,5%
Dieselul își menține dominația pe piața de camioane, cu o cotă de piață de 93,4%, în ciuda scăderii de 17,7% a volumelor. Înmatriculările de camioane electrice au crescut cu 50,6%, ajungând la o cotă de piață de 3,5%, față de 2% în T1 2024. Olanda, cu o creștere de 342,7%, a fost responsabilă pentru 25% dintre vânzările de camioane electrice din UE.
La vanuri noi, dieselul păstrează o cotă de piață de 82,5%, în timp ce modelele electrice au ajuns la 8,7%, față de 5,7% în T1 2024.
Înmatriculările de autobuze electrice au crescut cu 50,3% în T1 2025, segmentul ajungând la o cotă de piață de 19,9%, față de 13% în aceeași perioadă din 2024. Germania, cea mai mare piață din UE, a avut o creștere de 118,9% în acest segment. Autobuzele diesel păstrează o cotă de piață de 65,9%, iar cele hibrid una de 10,7%.
Comentați?