Home Transportatori Maritim Șantierul Naval 2 Mai, deținut de statul român, a reziliat contractul de asociere cu grupul olandez Damen
MaritimNoutati

Șantierul Naval 2 Mai, deținut de statul român, a reziliat contractul de asociere cu grupul olandez Damen

66

Șantierul Naval 2 Mai anunță că a reziliat contractului de asociere cu grupul olandez Damen, semnat în anul 2018. Decizia a fost luată joi, de Adunarea Generală.

“Se aproba, cu 6.264.800 voturi pentru, reprezentand 93,8878% din capitalul social, rezilierea Contractului de asociere incheiat in data de 09.11.2018 intre 2MMS si Damen Holding B.V. in termenii si la termenele mentionate in adresa 2MMS nr.748 din 02.10.2024 (Notificarea de remediere)”, se arată în raportul publicat la Bursa de Valori București.

Anunțul privind propunerea rezilierii contractului de asociere cu grupul olandez Damen, a fost făcut luna trecută, potrivit unui anunț transmis Bursei de la București.

Sindicatul Liber Navalistul (SLN) a spus într-un punct de vedere transmis Economedia că “următoarea etapă va consta în tranzacționarea acțiunilor, după clarificarea cererii de despăgubiri transmisă de Damen către acționarul majoritar, precum și a „Notificării de remediere” trimise recent de SN2Mai SA către Damen. Cei doi acționari trebuie să ajungă la un acord privind creanțele, iar acest lucru poate fi rezolvat prin negociere directă sau în instanță, având în vedere că un proces este deja în derulare la Curtea de Arbitraj de la Viena. Este vital ca aceste demersuri să fie finalizate rapid, pentru a facilita implementarea urgentă a unui plan de reorganizare ce va asigura reluarea activității șantierului. Doar prin acest demers, societatea va putea să se redreseze și să iasă din insolvență. SLN face apel către acționarii Damen Shipyards Mangalia (DSMa) și decidenții politici să adopte masuri urgente pentru rezolvarea acestei crize, pentru a salva un șantier esențial pentru industria navală din România, un obiectiv strategic de interes național.”

De asemenea, sindicaliștii vor să știe dacă statul român va exercita dreptul de preemțiune pentru a prelua pachetul de 49% din acțiunile DSMa deținute de Damen sau, dacă nu va opta pentru acest drept, Damen va putea să vândă acțiunile către un alt investitor interesat.

“Este imperativ să aflăm care este strategia statului român în privința viitorului acestui șantier, având în vedere impactul său asupra economiei locale și asupra bunăstării lucrătorilor acestui șantier inclusiv a familiilor acestora si a locuitorilor acestui oras. Acest șantier este principalul angajator din zonă și soarta acestuia influențează întreaga comunitate. În acest moment critic, acțiunile politicienilor pot salva nu doar șantierul, ci și stabilitatea socială într-o perioadă marcată de incertitudine. Este momentul în care acțiunile decidenților pot face diferența între succes și colaps, deciziile trebuie luate ACUM! Orice amânare poate agrava și mai mult situația existentă. Este momentul “celui de-al doisprezecelea ceas” în care trebuie luate deciziile și trebuie să se acționeze prompt și ferm pentru redresarea șantierului și salvarea a mii de locuri de muncă.”, a mai spus președintele Sindicatul Liber Navalistul (SLN), Laurențiu Gobeajă.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Nisipul uzat din turnătoria Scania devine mortar la Weber Saint-​Gobain

Scania a anunțat că-și propune în 2025 să transforme 20.000 de tone...

AerianNoutati

Peste 26 de milioane de pasageri au tranzitat anul trecut aeroporturile din România

Traficul aerian de pasageri înregistrat de aeroporturile din România pe parcursul anului...

NoutatiServicii

Shell se alătură proiectului german de încărcare a camioanelor electrice HoLa

Proiectul de mare profil „HoLa” pentru transportul cu camioane electrice pe distanțe...

NoutatiTehnologie

Câinele robot din China bate recordul mondial alergând 100 de metri sub 10 secunde

O companie chineză a dezvăluit un robot patruped care poate alerga 100...