Home Camioane România redeschide o rută istorică de transport rutier între Europa și Orientul Mijlociu
CamioaneNoutati

România redeschide o rută istorică de transport rutier între Europa și Orientul Mijlociu

75

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) anunță că a relansat o rută istorică de transport rutier între Europa și Orientul Mijlociu, din România – în Iordania cu tranzitarea Irakului.

Cursa a fost efectuată sub acoperirea Convenției TIR. Camionul operat de Simon Truck SRL a ieșit din România în cursul zilei de 15 aprilie 2025, prin punctul de frontieră Giurgiu – Ruse. Acesta urmează traseul: Kapitan Andreevo – Kapikule – Habur – Zakho – Trebil – Al Karama – Amman.

Transportul s-a realizat sub acoperirea sistemului TIR, emis de UNTRR – singura asociație garantă a sistemului TIR în România – și a fost monitorizat permanent prin GPS, utilizând coridoare sigure în Irak.

Înainte de 1989, șoferii români parcurgeau frecvent rute comerciale spre Orient sub acoperirea TIR, cu camioane Roman Diesel, bazându-se pe hărți tipărite și indicatoare rutiere. Astăzi, camioanele beneficiază de tehnologii moderne, precum GPS, tahografe G2V2 și cabină dotată cu aer condiționat, oferind condiții net superioare de siguranță și confort.

România are în vigoare acorduri bilaterale privind transportul rutier internațional cu Irakul (din 1981) și cu Turcia (din 1978), care oferă cadrul legal pentru desfãșurarea acestor operațiuni și astăzi.

Ruta istorică de transport rutier este acoperită de sistemul TIR

Sistemul TIR este singurul regim de tranzit vamal recunoscut la nivel global, gestionat de IRU sub mandatul ONU. Acesta permite transportul internațional al mărfurilor cu o singură garanție – de pânã la 100.000 EUR pentru taxe vamale – și beneficiază de proceduri simplificate, fiind recunoscut de 78 de părți contractante din întreaga lume.

Transportul beneficiază de aplicația TIR-EPD, prin care sunt transmise în avans și simultan informațiile despre marfă printr-o pre-declarație electronicã TIR. Aceasta se transmite către birourile vamale de plecare, destinație și tranzit, facilitând autorităților vamale să facă o analiză de risc și astfel permite transportatorului trecerea rapidă a frontierelor.

Țările din Orientul Mijlociu au aderat recent la Convenția TIR și utilizează sistemul TIR cu un real succes, beneficiind de o reducere semnificativă a timpului de așteptare la trecerea frontierelor și de reducerea emisiilor poluante, înregistrând creșteri impresionante ale numîrului de operațiuni, de la un an la altul, de la sute, mii, la zeci de mii în prezent. Sistemul TIR facilitează comerțul și transportul între țările GCC cu economii puternice, iar prin operaționalizarea sistemului TIR în Irak, crește conectivitatea dintre statele din Orientul Mijlociu și Europa.

România are o istorie comercială și diplomatică favorabilă cu țările din Orientul Mijlociu, care ar putea fi repusă în valoare în perioada următoare, afirmă UNTRR.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Comandă majoră pentru Mercedes-Benz Actros L ProCabin

Un succes pentru dealerul Daimler Truck Polonia, Sobiesław Zasada Automotive din Cracovia:...

FeroviarNoutati

Tren direct București-Varna-Sofia-Istanbul (Halkali) și retur

În perioada 13 iunie-13 octombrie, trenul internațional „România” va asigura, zilnic, legătura...

LogisticăNoutati

Mecanismul de ajustare la frontieră a emisiilor de carbon

Un fel de taxă pe CO2 este menită să protejeze companiile locale...

CamioaneNoutati

Scania lansează noul motor diesel cu 5 cilindri

Noul motor „Super 11” de la Scania este destinat în principal aplicațiilor...