Cu vânzări de 54.098 de vehicule, Renault Trucks și-a menținut în 2019 poziția într-o piață europeană contrastantă, cu o dinamică foarte pronunțată în prima parte (creștere de 15%) și o parte a doua mai puțin optimistă (scădere de 18%).În 2019, Renault Trucks a înregistrat vânzări de 24.621 de vehicule în Franța (+2%), 24.544 de unități în restul UE (-9%) și 4.933 de camioane în afara UE (+10%). Dintre vehiculele livrate, 18.148 au fost vehicule comerciale ușoare, iar 35.950 camioane de tonaj mediu și greu.
În segmentul 6-16 tone, Renault și-a menținut o cotă de piață de 8,5% (+0,3%) în Europa, comparabilă cu cea din 2018. În segmentul de peste 16 tone, cota de piață a scăzut ușor, cu 0,1%.
Producătorul francez a înregistrat performanțe istorice în Turcia (cota de piață la peste 16 tone a crescut de la 5,8 la 8,8%) și și-a întărit poziția în Algeria, odată cu începerea producției locale de camioane.
Tot în 2019, vânzările companiei de camioane rulate au crescut cu 11%, până la 9.442 de unități.
Renault Trucks a înregistrat anul trecut și o creștere de 3% a vânzărilor de piese de schimb. De asemenea, numărul de vehicule vândute cu contracte de service de cel puțin 36 de luni a depășit 35.000, în creștere cu 13% față de 2018.
2019 a marcat și lansarea de piață a contractului de service predictiv Start & Drive Excellence Predict. Acesta este valabil în 15 țări europene, pentru gamele T și T High. În 2020, oferta va fi extinsă și la modelele C, K, D Z.E. și D Wide Z.E..
Anul trecut a adus și lansarea camioanelor electrice Renault, care începând din acest an vor fi produse în serie. În următorii 4 ani, Renault Trucks va investi 150 de milioane de euro în mobilitatea electrică. Producătorul estimează că vehiculele electrice vor reprezenta 10% din vânzările sale până în 2025.
Comentați?