Proiectarea cabinelor de camion
Home Camioane Proiectarea cabinelor de camion pentru șoferii de orice statură
Camioane

Proiectarea cabinelor de camion pentru șoferii de orice statură

242

Oamenii vin în toate formele și dimensiunile. Proiectarea cabinelor de camion trebuie făcută pentru a se potrivi tuturor șoferilor, fie ei solizi, subțiri, înalți sau scunzi.Utilizând datele antropomorfice din mai multe țări ale lumii, Scania folosește o familie de manechine virtuale când proiectează cabinele.

”Manechinele sunt un mix de trei sau mai multe măsuri. Ele pot avea, de exemplu, picioare scurte și tors lung sau invers”, explică Paulo Eduardo Fragoso, expert în antropometrie la departamentul de ergonomie a vehiculelor la Scania.

Scania a început compilarea datelor despre corpul uman la sfârșitul anilor 1990. Activitatea s-a extins și actualizat odată cu evoluția populației. O tendință generală valabilă pentru toate țările este creșterea numărului de șoferi supraponderali și obezi, care necesită, de exemplu, centuri de siguranță mai lungi. O altă tendință, atât pentru femei, cât și pentru bărbați, este creșterea înălțimii medii.

”Orice parte a camionului trebuie să fie accesibilă tuturor oamenilor din familia Scania. Aceasta include bărbați și femei de la 1,50 până la 2,05 metri înălțime. Totul este modelat științific după baza de date internă”, a mai spus Fragoso.

Toate aceste date sunt utilizate la proiectarea cabinelor de camion Scania. Foarte importantă este vizibilitatea în jurul cabinei, dar și accesibilitatea. Prin simulări, cel care se ocupă de ergonomia vehiculului poate evalua accesibilitatea pentru diferiți șoferi, fără a mai fi nevoie de teste cu utilizatorii. Întinderea brațului prin geamul deschis pentru a ajunge pe tichetul de la stația de taxare variază în funcție de înălțimea șoferului, dar și de lungimea torsului și mâinii. Acest act poate fi simulat virtual de un grup de utilizatori.

”E clar că o singură mărime nu se va potrivi peste tot. De aceea trebuie să oferim ajustări individuale pentru volan, scaun și oglinzile laterale. Dacă suntem forțați să facem compromisuri, ne vom asigura că vom îndeplini nevoile majorității șoferilor. Dar nu facem niciun compromis la atingerea confortabilă a pedalei de ambreiaj pentru versiunile cu transmisie manuală”.

Potrivit oficialului Scania, proiectarea cabinelor de camion poate fi comparată cu o orchestră simfonică. Fiecare element al cabinei trebuie să se integreze armonios în întreg. Fragoso colectează continuu date antropomorfice și actualizează datele deja existente. ”Datele trebuie să fie disponibile oricând. E la fel ca la toporul tăietorului de lemne. Tăișul trebuie să fie mereu ascuțit și gata de lucru”.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Best Electric Car 2025 Romania

Articole similare

CamioaneNoutatiServicii

Gata pentru viitorul aftermarketului. Produse și servicii pentru prezent. Soluții pentru mâine

„Gata pentru viitorul aftermarketului. Produse și servicii pentru prezent. Soluții pentru mâine.”...

CamioaneNoutati

Creștere a interesului pentru camioane Volvo pe benzină

Cererea pentru camioanele Volvo pe benzină este în creștere, iar vânzările au...

CamioaneNoutati

Scădere de 16% a înmatriculărilor de camioane în UE, în T1 2025

Înmatriculările de camioane noi din UE au scăzut cu 16% în primul...

CamioaneNoutati

Ford Trucks își extinde rețeaua internațională de service autorizat

Ford Trucks și-a extins rețeaua  internațională  de service autorizat  cu noi puncte de  service în Regatul Unit  și Irlanda....