Primul camion alimentat cu hidrogen va participa în Raliul Dakar în 2022
Home Tehnologie Primul camion alimentat cu hidrogen va participa în Raliul Dakar în 2022
TehnologieVehicule speciale

Primul camion alimentat cu hidrogen va participa în Raliul Dakar în 2022

327

Compania franceză Gaussin a anunțat că va participa în Raliul Dakar cu primul camion electric bazat pe celule de combustie alimentate cu hidrogen. Participarea este garantată pentru edițiile 2022, 2023 și 2024.Pentru a câștiga experiență, Gaussin va paticipa și la următoarea ediție a Dakar, care va începe în luna ianuarie, în Arabia Saudită. Compania va acorda suport tehnic echipei Swiss Rebellion, care va participa la competiție cu două mașini și un camion de asistență. Parteneriatul îi va permite lui Gaussin să se pregătească pentru Dakar 2022 și să se familiarizeze cu mediul de cursă.

Apoi, începând din 2022, și cel puțin până în 2024, Gaussin intenționează să devină prima echipă care va utiliza un camion electric alimentat cu hidrogen în Raliul Dakar. Compania va dezvolta singură camionul, dar va apela la o echipă de piloți cu experiență. Obiectivul este de a stabili un record de autonomie pentru camioanele electrice alimentate cu hidrogen, dar și de a demonstra fiabilitatea și siguranța tehnologiei Gaussin.

ATM-H2 si APM-H2Compania va lansa în 2021 autotractoarele electrice ATM-H2 (de 38 de tone, pentru utilizare în centre logistice) și APM-H2 (de 75 de tone, pentru transport de containere în terminale portuare). Gaussin a semnat recent mai multe parteneriate industriale, inclusiv cu Faurecia (pentru furnizarea de rezervoare de hidrogen) și American Plug Power (unul dintre principalii furnizori de motoare alimentate cu hidrogen și soluții de realimentare).

Raliul Dakar își propune să devină o cursă 100% ecologică din 2030, cu etape de tranziție graduală începând de la ediția din 2025.

”Dakar este cel mai cunoscut raliu din lume, cu o audiență internațională imensă. Suntem mândri să participăm la această competiție cu primul camion alimentat cu hidrogen. Viitorul camion va fi un vehicul laborator, care ne va permite să accelerăm tranziția către un transport fără emisii”, a declarat Christophe Gaussin, CEO al grupului Gaussin.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Lyten
NoutatiTehnologie

Lyten, undă verde pentru achiziția Northvolt

Dezvoltatorul american de baterii Lyten a primit undă verde pentru a achiziționa...

AutobuzeCamioaneNoutatiTehnologie

MAN și ABB îmbunătățesc fiabilitatea sesiunilor de încărcare MCS

MAN Truck & Bus și ABB raportează progrese suplimentare în validarea sistemului...

Volvo Trucks
CamioaneNoutatiTehnologie

Volvo Trucks duce sistemul de asistență pentru șofer la nivelul următor

Volvo Trucks își modernizează sistemul de asistență pentru șofer (Driver Alert Support)...

Scania
NoutatiVehicule speciale

Scania își extinde oferta de electrificare în cadrul aplicațiilor industriale off-road

Scania își consolidează portofoliul de electrificare odată cu lansarea Scania Industrial Batteries,...