Primul autobuz cu motor cu combustie internă a împlinit 125 de ani

În luna martie a anului 1895, producătorul Benz & Cie. livra primul autobuz cu motor cu combustie internă, un sistem de propulsie alternativ în acel moment. Modelul Benz Omnibus a fost produs la Rheinische Gasmotoren Fabrik.
Primul autobuz cu motor cu combustie internă a împlinit 125 de ani Benz Omnibus

Vehiculul se baza pe Benz Landauer, cel mai mare autoturism oferit în acel moment de Benz & Cie. Autobuzul avea în total opt scaune, inclusiv cel al șoferului. Șase locuri erau la interior, pe banchete plasate față în față, iar al șaptelea pasager stătea afară, lângă șofer.

Primul autobuz Benz cu motor cu combustie internă a fost folosit de compania Netphener Omnibus-Gesellschaft, pe ruta Siegen-Netphen-Deuz. După nici două săptămâni de folosire, compania a comandat un al doilea autobuz, care a fost livrat în iunie 1895.

Ambele autobuze erau propulsate de un motor orizontal cu un singur cilindru, de 2,9 litri, care livra 5 CP către puntea spate, prin intermediul unui lanț. Răcirea se făcea prin evaporare, iar sistemul de aprindere folosea o baterie de voltaj înalt.

Printre dotări se mai numărau plafon cu portbagaj, scaune numerotate, roți de rezervă fabricate din cauciuc solid sau clopoțel de semnalizare. Autobuze similare au mai fost livrate în orașele Vegesack, Nordenham, Tyrol și Bitterfeld.

Prima cursă regulată deservită de un autobuz cu motor cu combustie internă a durat până în iarna 1895/96, când serviciul a fost întrerupt din cauza condițiilor grele de circulație. Dar 12 martie 1895 a devenit un punct de cotitură în istoria transportului de pasageri. Această dată a marcat startul schimbării tehnice a serviciului de transport cu autobuze, care a renunțat la tracțiunea cu cai și motoare cu aburi în favoarea motorului cu combustie internă.

Adaugati comentariu