Citaro hybrid
Home Autobuze Primele modele Citaro hybrid au părăsit fabrica
AutobuzeTehnologie

Primele modele Citaro hybrid au părăsit fabrica

11

Primele autobuze Mercedes-Benz Citaro hybrid au părăsit fabrica și vor fi introduse treptat în operare de Stuttgarter Strassenbahnen AG (SSB). De la sfârșitul anului, autobuzele hibrid vor fi folosite pe noua linie expres X1, alături de alte vehicule cu emisii reduse.

Cu Citaro hybrid, Mercedes-Benz și-a propus să facă motorul cu combustie internă și mai economic, optimizând gradul de electrificare pentru o eficiență maximă. Astfel, tehnologia hibrid este disponibilă în premieră ca echipament opțional, pentru o gamă largă de autobuze cu motoare diesel sau pe gaz, și nu ca modele separate.

Soluția aleasă de ingineri aduce modificări minime la configurația de bază. Motorul electric are formă de disc și este montat între motorul cu combustie internă și transmisia automată. El are o putere maximă de 14 kW și un cuplu de 220 Nm.

Față de un autobuz convențional Citaro, recunoscut deja pentru consumul redus de carburant, versiunea hibrid este mai eficientă cu până la 8,5%, în funcție de rută și versiune. La decelerări, motorul electric acționează ca un generator și transformă energia de frânare în electricitate. Aceasta este stocată și poate fi folosită de motorul electric pentru a asista motorul cu combustie internă, în special la plecarea de pe loc.

Deoarece motorul electric nu este folosit pentru a crește puterea maximă, performanțele de top în ce privește puterea și cuplul autobuzului rămân neschimbate. În schimb, motorul electric reduce sarcina celui pe combustie internă și îmbunătățește comportamentul la plecarea de pe loc. Reducerea turației la plecarea de pe loc se traduce într-o reducere majoră a consumului de carburant.

Unitatea de stocare a lui Citaro hybrid este compusă din două module a câte 16 supercondensatori, cu o capacitate totală de 2 Ah. Energia necesară acționării motorului electric este produsă gratis, prin recuperare: o singură frânare de la 50 la 0 km/h este suficientă pentru a încărca unitățile de stocare ale lui Citaro hybrid.

O nouă inovație prezentă în standard pe versiunile Citaro hybrid este „intelligent eco steering”: asistarea electrohidraulică a direcției nu este permanentă, ci apare doar la rotirea volanului, economisind carburant. Un alt avantaj este sistemul electric de 48 V, voltajul redus simplificând operațiunile de întreținere.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autobuze

Un nou autocar MAN Lion’s Coach pentru Farul Constanța

La începutul acestui an, MHS Truck & Bus Group, importatorul și distribuitorul...

Autobuze

Karsan continuă să-și întărească poziția în România

Conducând tranziția transportului public electric pe arena globală, Karsan continuă să își...

Autobuze

48 de autobuze electrice BYD vor fi furnizate de New Kopel Car Import către municipiul Bacău

New Kopel Car Import, parte a SIXT Group Romania, a semnat cu...

Autobuze

Karsan mai stabilește o premieră cu Autonomous e-ATAK

Karsan va fi primul constructor care folosește conducere autonomă în transportul public...