Primăria municipiului Oradea cumpără 9 tramvaie noi cu bani din PNRR, contractul de 79 de milioane de lei. Există posibilitatea ca acesta să fie majorat până la 219 miliaone lei dacă se suplimentează comanda cu încă 16 unități.
Contractul are o durată de 18 luni, a fost publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice pe 13 august, iar ofertele pot fi depuse până la 20 septembrie. Potrivit Societății Oradea Transport Local, în municipiu sunt 4 trasee deservite cu linii de tramvai.
Lungimea tramvaielor trebuie să fie cuprinsă între 26 și 28 de metri și o capacitate de transport de minimum 168 de persoane. Tramvaiele vor fi destinate transportului urban de calatori din municipiul Oradea, drept urmare in elaborarea ofertei se va tine cont de infrastructura existenta (liniile de tramvai cu ecartament normal de 1435mm), conditiile de circulatie, linia de rulare pentru tramvaie, respectiv linia de contact pentru alimentarea electrică.
Tramvaiele trebuie sa fie noi, să corespundă normelor europene cu privire la zgomot (conform SR 13342:1996), cu podea coborâtă 100%, acțonate în curent alternativ, cu echipamente electronice de putere și comanda cu microprocesor, cu recuperare de energie la frânare. Acționarea se va realiza prin invertoare și motoare electrice asincrone, prevăzute cu sistem antipatinare.
Principalele caracteristici ale tramvaielor care constituie obiectul achiziţiei sunt:
-podeaua coborâtă 100%
-să nu aibă nici o treaptă interioară pe întreaga lungime;
-să aibă o lăţime de 2,3-2,45 ml (metri lineari);
-să aibă o lungime minim 26 ml maxim 28 ml
-să aibă o capacitate minimă de 168 pasageri(6,5 calatori/m2), dintre care minim 40 pe scaune.”
Pentru primele 9 tramvaie, finanțarea este asigurată din PNRR, iar pentru restul de 16 unități dacă se obține finanțare suplimentară. Din cele 9 tramvaie, 3 trebuie să fie bidirecționale, iar din cele 16 suplimentare alte trei cu cabină dublă. Pentru contractul de 9 tramvaie livrările se fac în intervalul luna 12 – luna 18, iar pentru comanda suplimentară într-un interval de 12-20 de luni de la semnarea actului adițional și emiterea ordinului de începere.
De asemenea fac parte din obiectul achiziţiei şi vor fi incluse în preţ următoarele elemente:
-livrarea de dispozitive, echipamente de diagnostic, piese de schimb şi scule specifice necesare punerii în funcţiune a tramvaielor livrate la OTL şi operării în condiţii de funcţionalitate a acestora;
-instruirea si autorizarea personalului OTL ;
-activitatea de punere în funcţiune a tramvaielor în OTL cu asumarea întregii responsabilităţi asupra produsului final de către Ofertant;
-Manopera de întreţinere planificată şi revizii tehnice conform manualului de întreţinere al producătorului va fi efectuată în perioada de garanţie de către Ofertantul declarat câştigător, cu personal propriu sau cu personalul OTL cu asumarea întregii responsabilităţi asupra produsului final de către Ofertant.
-asigurarea reprezentanţei service în regim permanent la sediul (depoul) OTL pe toată perioada de garanţie;
-livrarea de piese de schimb, agregate, echipamente şi materiale de primă dotare, uleiuri şi lubrifianţi, SDV-uri speciale, consumabile, conform manualului de întreţinere şi reparaţii şi echipamente de diagnosticare complete (inclusiv hardware şi software), se mai arată în caietul de sarcini.
Comentați?