Michel Petit & Fils, o companie de distribuție de carburanți din Baranzy (Belgia), folosește de puțin timp o combinație ADR cu masa maximă permisă de 50 de tone. Tractată de un model Volvo FH I-Save, semiremorca cisternă poate transporta 6.000 de litri de păcură în plus, reducând semnificativ consumul de tona transportată. Din mai 2018, în regiunea Wallonia din Belgia sunt permise combinații de 6 axe cu masă maximă de 50 de tone. În celelalte două regiuni, Flandra și Bruxelles, masa maximă admisă este de 44 de tone. Până de curând, era neclar dacă permisul se aplică și transporturilor de lichide sau substanțe periculoase. Michel Petit & Fils a cerut clarificări, iar răspunsul primit de la Ministerul Mobilității, în luna ianuarie, a fost unul pozitiv.
”Pe baza acestui răspuns, împreună cu Garage Arnould și producătorul de cisterne Stokota din Lokeren, am proiectat o remorcă de 12 metri lungime și am calculat distribuția optimă a încărcăturii. Este o premieră și pentru Stokota. Noua combinație ADR de 50 de tone ne permite să transportăm 43.000 de litri de păcură la o cursă, în loc de 37.000”, a declarat Jonathan Petit.
De tractarea combinației se ocupă un Volvo FH I-Save 6×4 de 510 CP, cu o axă liftabilă pentru cursele la gol. El înlocuiește un model FH Euro 5 de 500 CP care, cu 44 de tone, consuma în medie 38-39 de litri la 100 km. Noul FH I-Save consumă 34-35 de litri.
Comentați?