De ce presiunea de umflare corectă este esențială pentru o performanță optimă?

Selectarea valorii corecte pentru presiunea în anvelope este esențială pentru o performanță optimă a acestora. Indiferent dacă vorbim despre camioane sau autobuze.

Specialiștii Michelin primesc destul de des întrebări din partea clienților cu privire la presiunea corectă a anvelopelor și impactul acesteia asupra performanței anvelopelor. Precum și plângeri din partea clienților cu privire la uzura neuniformă a anvelopelor camioanelor lor. Ceea ce duce la pierderi de performanță și, în cele din urmă, la o scădere a eficienței costurilor.

Anvelopa este singurul punct de contact dintre vehicul și suprafața drumului. Este esențială pentru siguranța utilizatorilor, cât și a mărfurilor transportate. Pentru o anumită sarcină și tip de activitate, în condiții clar definite, există o singură presiune de umflare adecvată. Care susține și deplasează încărcătura sau persoanele într-un mod sigur, durabil, economic și confortabil.

În timp ce presiunea incorectă a anvelopelor are un impact negativ asupra anumitor aspecte de bază ale performanței în materie de siguranță. Cum ar fi rezistența carcasei, stabilitatea și manevrabilitatea vehiculului, nivelurile de aderență și tracțiune și sensibilitatea la lovirea bordurilor.

În timpul funcționării, anvelopele pot pierde presiune din diferite motive. Etanșarea jantei (de exemplu fisuri sau suduri), tăieturi sau perforații, permeabilitatea naturală prin piesele anvelopelor sunt cele mai frecvente.

Pe lângă sistemele de control în interiorul vehiculului, inspecția vizuală și verificările periodice ale presiunii cu un manometru sunt cea mai comună modalitate de a detecta posibile probleme de pierdere de aer. Cu toate acestea, din diverse teste și inspecții facilitate de MICHELIN, presiunea în anvelope pare adesea a fi una dintre problemele de întreținere cel mai puțin monitorizate.

 

Presiunea de umflare și motivele verificării

  • Dacă presiunea de umflare este prea scăzută, rezultatul este o creștere anormală a temperaturii de rulare, care poate duce la deteriorarea componentelor interne. Această deteriorare este ireversibilă și poate provoca distrugerea și dezumflarea rapidă a anvelopei.
  • Consecințele rulării cu presiune insuficientă în anvelope nu sunt neapărat imediate și pot deveni evidente chiar și după corectarea presiunii.
  • Presiunile în anvelope trebuie verificate în mod regulat pe anvelope la „rece” sau atunci când vehiculul este în service (între 15°C și temperatura ambientală), utilizând un manometru calibrat.
  • Presiunea insuficientă de umflare crește, de asemenea, foarte mult riscul de acvaplanare prin blocarea evacuării apei prin umăr și duce, de asemenea, la uzura umărului sau la uzură neuniformă.
  • Supra-umflarea poate provoca uzură rapidă și inegală și sensibilitate crescută la impact (deteriorarea benzii de rulare, defectarea carcasei).
  • Chiar dacă anvelopele sunt umflate cu azot, presiunea trebuie verificată oricum în mod regulat.

În toate cazurile, trebuie respectată presiunea aerului recomandată de producătorul vehiculului sau al anvelopelor. Presiunea în anvelope trebuie întotdeauna ajustată la sarcină și la utilizarea specifică a anvelopei.

ATENȚIE! Inspecția trebuie să includă toate anvelopele vehiculului (inclusiv roata de rezervă).

Impactul subpresiunii la presiunea nominală de umflare cuprinsă între 6 și 9 bari

 

Riscurile induse de presiunea de umflare inadecvată

1. Umflarea insuficientă poate duce la rularea anvelopelor la temperaturi anormal de ridicate, ceea ce duce la degradarea termică a componentelor anvelopelor. Degradarea este ireversibilă și poate duce la dezumflarea rapidă a anvelopei.
2. Umflarea insuficientă conduce la:
– O creștere a rezistenței la rulare și, prin urmare, a consumului de combustibil al vehiculului
– O reducere a duratei de viață a anvelopelor (kilometraj scăzut)
– Un impact asupra manevrabilității și siguranței vehiculelor
– O reducere a rezistenței carcasei care limitează potențialul de reșapare
3. Supra-umflarea reduce:
– Siguranța și confortul la rulare
– Aderența, deoarece suprafața de contact nu va fi optimă, aplicând o presiune excesivă pe centrul benzii de rulare.
– Durata de viață a anvelopelor (kilometraj), în special pe anvelopele axelor motoare.

Așadar, nu vorbim doar despre pierderea performanțelor anvelopei. Ci și de un impact asupra consumului de carburant. Un aspect care, relevă studiile, este neglijat, din păcate, în România.

Impactul presiunii în anvelope asupra kilometrajului

O anvelopă umflată mai puțin cu 1,5 bari (22 PSI) poate duce la o pierdere de kilometraj de până la 10%.

Impactul presiunii în anvelope asupra consumului de combustibil

 

Presiunea de umflare are o influență dovedită asupra consumului de combustibil. O presiune de umflare inadecvată crește rezistența la rulare a anvelopelor și, prin urmare, consumul de combustibil al vehiculului.
Umflare insuficientă de 1,5 bar = consum de combustibil crescut cu 1%*
De exemplu, presiunea anvelopei la 109 psi pentru o anvelopă care ar trebui să fie la 131 psi (17% subumflată) poate afecta consumul de combustibil cu până la 1%.

Sfaturile experților Michelin pentru a beneficia pe deplin de performanțele anvelopelor

Fabricarea anvelopelor Michelin include 3 tehnologii inovatoare care asigură o performanță făcută să dureze. Acestea sunt:

REGENION: aderență pe toată durata de viață a anvelopei. Banda de rulare auto-regeneratoare produsă în matrițele noastre realizate prin tehnologia 3D de imprimare a metalului.
FORCION: cauciuc care este mai rezistent pentru mai mulți kilometri. Material nou care întărește cauciucul și crește performanța kilometrică.
CARBION: îmbunătățește longevitatea kilometrică. Proces industrial inovator care îmbunătățește calitatea amestecului de cauciuc.

Pentru a beneficia de performan țele induse de aceste tehnologii, specialiștii Michelin vă recomandă:

• Verificați periodic presiunea anvelopelor atunci când anvelopele sunt reci la temperatura ambiantă sau după ce vehiculul s-a oprit timp de câteva ore.
• Nu umflați niciodată o anvelopă care a funcționat umflată insuficient fără o inspecție amănunțită atât în interior, cât și în exterior.
• NU DEZUMFLAȚI NICIODATĂ ANVELOPELE DACĂ ACESTEA SUNT FIERBINȚI.
• Presiunile din anvelope mai mari de 10 Bari (145 PSI) nu sunt recomandate pentru circulația normală pe autostradă.
• Presiunile de umflare la anvelopele reci care sunt cu 0,6 bari (8 PSI) sub valorile sugerate trebuie corectate imediat.
• Utilizați un manometru precis, calibrat în mod regulat și manevrați-l cu grijă.
• Presiunile recomandate de producătorul vehiculului sau al anvelopei trebuie respectate în toate circumstanțele. Presiunile de umflare a anvelopelor trebuie să fie întotdeauna adecvate pentru sarcina și utilizarea anvelopelor.
• În toate cazurile trebuie respectate reglementările în vigoare în țara de utilizare.

TABEL de presiuni STANDARD

Presiunile de umflare a anvelopelor reci din tabelele de mai jos sunt indicate în scopuri orientative până la cântărirea vehiculului pentru reglarea presiunilor optime. Toate presiunile sunt exprimate în Bari (Psi).

(A) La montarea pe puntea directoare față: sarcina pe osie = presiunea. Exemplu: 7,5 tone = 7,5 bari, 8 tone = 8,0 bari, 9 tone = 9,0 bari.

Desigur, acestea nu acoperă toate condițiile de utilizare și trebuie discutate cu reprezentantul dumneavoastră Michelin înainte de a fi date în folosință pe vehiculele dvs.

 

Adaugati comentariu