Poziționare precisă pentru vehiculele autonome
Home Camioane Poziționare precisă pentru vehiculele autonome
CamioaneTehnologie

Poziționare precisă pentru vehiculele autonome

35

Vehiculele autonome și sistemele avansate de asistență au nevoie de sisteme de poziționare precise și robuste pentru a permite o operare de încredere. Acestea sunt vitale mai ales în primele faze de implementare a tehnologiei, când vehiculele autonome vor fi înconjurate de multe altele neautomatizate.Sistemul global de poziționare Galileo, în combinație cu alți senzori și tehnologii de poziționare, este răspunsul la acest puzzle. Soluția inovatoare a fost dezvoltată în timpul proiectului PRoPART (Precise and Robust Positioning for Automated Road Transports), în care Scania lucrează cu alți șase parteneri.

Soluția a fost probată recent în zona de teste AstaZero din Suedia, unde s-a simulat o porțiune de autostradă. Testul a implicat un camion autonom conectat și două autoturisme neconectate.

Ca parte a testului, camionul autonom Scania a executat o schimbare de bandă în trafic. Manevra a fost administrată de noul sistem care se bazează pe o poziționare cu precizie la nivel de centimetri, combinate cu date de la alți senzori.

Proiectul a demonstrat că este posibil să localizezi poziția exactă a vehiculului cu o precizie de 10 cm. Astfel, camionul poate executa manevra, având o imagine completă a mediului înconjurător. Precizia a fost obținută prin fuziunea de date de la camera camionului și radarele frontale și laterale cu radarele montate pe unitățile de la marginea drumului.

”Pe lângă poziționare, folosim și comunicarea între infrastructură și vehicul. Dacă vehiculele partajează informații, orizontul de cunoaștere poate fi extins, deoarece vom afla de la alt vehicul ce urmează după un viraj”, a declarat Stefan Nord, coordonatorul proiectului.

”Mediul real este mai dinamic și cu mult mai multe variabile și surse de erori. Scania cercetează în prezent mai multe soluții de poziționare. Navigarea precisă și fără riscuri pentru integritate este absolut esențială pentru operarea vehiculelor autonome în medii necontrolate”, a spus și Fredrik Hoxell, inginer de dezvoltare în cadrul departamentului Scania Intelligent Transport Systems.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Quantron prezintă camioane electrice cu pilă de combustie pe H2

Quantron prezintă primele camioane electrice cu pilă de combustie pe H2 și...

Camioane

PepsiCo România alege autocamionul electric de la Volvo Trucks

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, cumpără primul...

Camioane

Volvo va lansa camioane propulsate cu hidrogen

Volvo Trucks dezvoltă motoare cu combustie care funcționează cu hidrogen. Testele pe...

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...