Parlamentul European a aprobat Pachetul Mobilitate 1

Parlamentul European a aprobat astăzi, cu majoritate de voturi, cele 3 dosare din Pachetul Mobilitate 1: Propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere, Revizuirea Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști și Modificarea Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.
PE a aprobat Pachetul Mobilitate 1

Aceste măsuri sunt nefavorabile transportatorilor rutieri din România și estul UE, deoarece generează costuri suplimentare pentru companiile de transport din aceste state. Sesiunea plenară a PE de astăzi s-a desfășurat într-o manieră controversată, deoarece cele peste 1.300 de amendamente la dosarele din Pachetul Mobilitate 1 au fost grupate pe categorii, iar votul s-a desfășurat în bloc.

Raportul Ismail Ertug – Adaptarea la evoluțiile din sectorul transportului rutier, respectiv modificarea Regulamentului 1071/2009 referitor la accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă în UE, a fost aprobat cu 371 de voturi pentru, 259 de voturi împotrivă și 13 abțineri.

Raportul Merja Kyllönen – Cerințe de control și norme speciale privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier a fost aprobat cu 317 de voturi pentru, 302 de voturi împotrivă și 14 abțineri.

Raportul Wim van de Camp – Perioadele de conducere zilnice și săptămânale, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și poziționarea prin intermediul tahografelor, respectiv modificarea Regulamentului european 561/2006 a fost aprobat cu 394 voturi pentru și 236 voturi împotrivă.

După acest vot, următorul pas pentru a se adopta Pachetul Mobilitate 1 este o procedură de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor trei instituții europene (Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul Europei).

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Președinției Române a Consiliului UE ”să nu intre în jocul Europei de Vest și să nu inițieze procedura de trialog, întrucât ar facilita astfel distrugerea transportului rutier de mărfuri din România. Solicităm eurodeputaților români să conteste măsurile de procedură ale Parlamentului European prin care a fost posibilă aprobarea celor 3 dosare controversate ale Pachetului Mobilitate 1!”.

Adaugati comentariu