Noul MAN TGX, rezultate de top în teste comparative
Home Camioane Noul MAN TGX, rezultate de top în teste comparative
Camioane

Noul MAN TGX, rezultate de top în teste comparative

51

Noul MAN TGX a obținut rezultate de top în teste comparative desfășurate în Europa: modelul s-a impus la general în competiția Euro Truck Test și a ieșit pe locul secund în European Truck Challenge.

Atunci când au fost testate costurile de operare, una din categoriile principale din cadrul European Truck Challenge, modelul MAN TGX 18.510 s-a clasat în fața celor trei concurenți principali, Scania 540 S, Mercedes-Benz Actros 1853 și DAF XF 530, cu un cost de 73,2 cenți pe kilometru. TGX a obținut un consum de 28,1 litri/100 km, foarte aproape de modelul de pe primul loc, Scania 540 S (28,0 litri). Cu note mari și pentru sistemele de asistență la condus pentru șofer, sistemele de siguranță, comportament rutier și dotările din interior, modelul MAN TGX 18.510 a ocupat în final poziția a doua în clasamentul general.

Noul MAN TGX, prezentat în premieră în luna februarie 2020, și-a demonstrat calitățile și în alte teste comparative importante pe piața europeană. Astfel, modelul MAN TGX 18.430 a câștigat competiția Euro Truck Test în fața constructorilor Scania și Mercedes-Benz, datorită unui consum de doar 23,41 de litri la 100 km, cel mai bun scor înregistrat în competiție.

”Aceste rezultate extroardinare obținute în teste arată că noua gamă de camioane MAN este una extrem de competitivă când vine vorba de costuri de operare și ecconomie de combustibi, confortul șoferului și manevrabilitatea pe șosea”, a spus Andreas Tostmann, CEO al MAN Truck & Bus.

European Truck Challenge (ETC), care a ajuns în 2020 la ediția a șaptea, este organizată de publicația germană ”KFZ-Anzeiger” în colaborare cu alte publicații de top din Europa. Ruta de test are o lungime de 188 de kilometri și se desfășoară în landul Saxonia din Germania. În competiție au intrat capete tractor cu o putere de aproximativ 500 CP și un cuplu de 2500 Nm.

Euro Truck Test (ETT), competiție demarată în 2006, este organizată de publicațiile germane ”Trucker” și ”Verkehrsrundschau”, împreună cu alte reviste de specialitate din Europa. Ruta de test are o lungime de 342,8 kilometri și pornește din Munchen și trece prin Regensburg, Nurenberg și Ingolstadt. În cadrul concursului este folosit și un vehicul de referință pentru a se măsura consumul de combustibil. La ETT 2020 în centru atenției au fost modele cu o putere aproximativă de 400 CP.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

PepsiCo România alege autocamionul electric de la Volvo Trucks

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, cumpără primul...

Camioane

Volvo va lansa camioane propulsate cu hidrogen

Volvo Trucks dezvoltă motoare cu combustie care funcționează cu hidrogen. Testele pe...

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier...