Ikarus 125
Home Autobuze Ikarus 125, noul autobuz Ikarus construit pe un șasiu Volvo
Autobuze

Ikarus 125, noul autobuz Ikarus construit pe un șasiu Volvo

131

Producătorul maghiar de autobuze Ikarus a prezentat cel mai nou model al său, Ikarus 125 LE, bazat pe un șasiu Volvo B8RLE Euro 6D. Este vorba de un autobuz de 12 metri lungime cu intrare joasă, pentru operațiuni interurbane.Partea frontală are faruri cu trei lentile pe fiecare parte, noul logo și emblema stilizată a aripilor Ikarus. Bara față este compusă din 3 secțiuni. Caroseria este construită pe un șasiu de inox, cu o garanție anticoroziune de 15 ani. Măștile față și spate sunt fabricate din fibră de sticlă.

Autobuzul este proiectat pentru 80 de pasageri, dintre care 42 pe scaune. Scaunele sunt fabricate în Turcia și au centură de siguranță în 3 puncte. Până după ușa din mijloc podeaua este joasă, cu o înălțime de 340 mm. Secțiunea din spate este înălțată, iar accesul se face cu ajutorul a două trepte.

Pasagerii vor dispune de un sistem de aer condiționat de 40 kW (produs tot în Turcia), iluminare LED, 8 perechi de prize USB și ecran pentru afișarea informațiilor deasupra cabinei șoferului. Panoul de bord este curbat, specific autobuzelor construite pe șasiuri Volvo B8RLE.

Datorită șasiului modern, autobuzul îndeplinește standardul european UNECE 66.02 de rezistență la răsturnare, obligatoriu pentru autobuzele interurbane. Motorul diesel de 7,7 litri dezvoltă 320 CP și un cuplu maxim de 1.200 Nm. El respectă standardul de emisii Euro 6d și poate fi alimentat inclusiv cu carburanții alternativi HVO sau RME.

Prototipul Ikarus 125 are o transmisie automatizată Volvo I-Shift cu 12 rapoarte, dar versiunea de serie va avea o cutie automată ZF EcoLife cu 6 viteze. Opțional va putea fi comandată și o transmisie automată Voith cu 4 viteze.

Noul autobuz interurban Ikarus are o greutate proprie de 12.685 kg și o masă maximă admisă de 18.600 kg. Autobuzul dispune de ABS și ESP, anvelope Michelin 295/80 R22.5, iar viteza maximă este limitată la 90 km/h.

Ikarus 125 este o nouă încercare a producătorului maghiar de a reveni pe piața europeană. Recent, Ikarus a semnat un acord cu chinezii de la CRRC pentru producția de autobuze electrice. Piețele țintite pentru noul model Ikarus 125 sunt Germania, țările din Balcani și estul Europei.

Citește și:

Cel mai neobișnuit autobuz Ikarus va fi restaurat

Mercedes-Benz Clasa T: un V-Klasse pentru segmentul utilitarelor mici

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Primăria Galați cumpără 10 microbuze electrice Karsan e-Jest

Primăria Municipiului Galați anunță că a semnat contractul pentru achiziția a 10...

Autobuze

Karsan e-Atak autonom își extinde serviciile în Finlanda

Autobuzul electric autonom Karsan e-Atak, de 8 m lungime, primul vehicul fără...

Autobuze

De Lijn, acord-cadru cu Irizar e-mobility

De Lijn, operatorul de transport public din Regiunea Flamandă a Belgiei, a...