Ikarus 695.02 este un model unic. Atât prin configurația specială pentru servicii pe aeroport, cât și pentru că a fost construit într-o singură unitate. Probabil cel mai neobișnuit autobuz Ikarus a fost trimis recent la restaurare, după zeci de ani în care a stat în hangarele Aeroportului din Budapesta.La prima vedere, aduce a Ikarus 280, autobuzul urban articulat care a circulat destul de mult și la noi după 1990. La o privire ceva mai atentă se pot vedea însă diferențe majore. În primul rând, Ikarus 695.02 are o configurație cu podea înaltă și compartimente pentru bagaje plasate sub aceasta. Este, dacă vreți, un autocar articulat.
O altă trăsătură unică se desprinde când privim suprafața vitrată de deasupra parbrizului. Aceasta nu este continuă, ci despărțită în două. Motivul este simplu: cel mai neobișnuit autobuz Ikarus dispunea în partea superioară dreaptă de o pasarelă hidraulică retractabilă, cu ajutorul căreia pasagerii puteau fi aduși direct la intrarea în avion.
Modelul Ikarus 695.02 a fost dezvoltat la începutul anilor 80, în cadrul programului PALT, pentru serviciul de taxi aeroportuar. El s-a vrut un vehicul care să transporte pasagerii și bagajele acestora între terminal și avion.
Unicul model 695.02 a stat parcat peste 20 de ani în depozitele Aeroportului Internațional Franz Liszt din Budapesta. Acum, autobuzul va fi restaurat, iar apoi va fi expus în cadrul muzeului în aer liber Aeropark.
Sursa foto: Reges Ikarus
Comentați?