Astăzi se împlinesc 70 de ani de existență a legendarului model Mercedes-Benz Unimog, născut după preluarea companiei Unimog de către Daimler-Benz AG.Strămoșul primului Mercedes-Benz Unimog a fost prezentat în vara anului 1950, la expoziția Deutschen Landwirtschaftsgesellschaft (DLG) din Frankfurt. Modelul revoluționar s-a bucurat imediat de succes, numărul de comenzi fiind uriaș. Directorii companiei Boehringer Bros. din Göppingen au realizat că numărul mare de comenzi poate fi onorat doar cu o investiție masivă.
În plus, livrarea motoarelor Daimler-Benz cu care doreau să echipeze noul model Unimog nu putea fi garantată într-un număr atât de mare. Era o perioadă de creștere economică, cererea era mare, iar Daimler prefera să își instaleze motoarele pe propriile vehicule.
Motorul dorit era dieselul OM 636, dezvoltat pentru modelul de pasageri Mercedes-Benz 170 D. Acesta echipase și prima generație Unimog, seria 70200. Motorul avea 38 CP pe modelul 170 D, dar era limitat la doar 25 CP pe Unimog. A fost primul motor german devenit celebru după război, fiind montat pe autoturisme și camioane ușoare între 1949 și 1963.
La negocieri au participat doi reprezentanți ai Daimler-Benz AG și cei 6 acționari ai companiei Boehringer Unimog. printre aceștia se număra și Albert Friedrich, cel care a inventat modelul Unimog, dar și Rolf și Werner Boehringer, ca reprezentanți ai fabricii Boehringer Bros. din Göppingen. Discuțiile s-au finalizat la 27 octombrie 1950, Daimler-Benz achiziționând Unimog cu toate drepturile și obligațiile.
Intrarea în grupul automotive cu sediul în Stuttgart a însemnat pentru Unimog stabilitate tehnică și economică, precum și o rețea de vânzări la nivel global. În cei 70 de ani au fost vândute peste 380.000 de unități Mercedes-Benz Unimog, un camion cu un loc aparte în industria vehiculelor comerciale.
Comentați?