MAN va testa un camion autonom într-un terminal de containere
Home Camioane MAN va testa un camion autonom într-un terminal de containere
CamioaneTehnologie

MAN va testa un camion autonom într-un terminal de containere

66

MAN, Deutsche Bahn, Universitatea de Științe Aplicate Fresenius și Götting KG au lansat un proiect comun în cadrul căruia va fi dezvoltat și testat un camion autonom pentru transport de containere în terminale.Proiectul Autonomous Innovation in Terminal Operations (ANITA) a fost lansat la 1 iulie. Un camion complet automatizat va fi dezvoltat și testat în operațiuni logistice reale la terminalul DUSS din Ulm. Proiectul a primit fonduri de aproximativ 5,5 milioane de euro de la Ministerul Federal al Economiei din Germania. El este programat să dureze 39 de luni.

Primul camion autonom MAN va fi utilizat pentru a muta containere între depozitul intermodal DB și terminalul DUFF. Înainte de începerea testelor, va fi instalată infrastructura digitală și toate interfețele necesare. Un șofer va fi mereu la bord, din motive de siguranță, iar macaralele vor fi operate de operatori experimentați.

”Transportul combinat este cheia pentru decarbonizarea sectorului. Clienții accesează transportul feroviar prin intermediul terminalelor de transbordare, așa că este important să oferim aici procese eficiente și inovatoare. Containerele trebuie manipulate mai rapid și mai flexibil, iar camioanele care se conduc singure reprezintă soluția”, a declarat Sigrid Nikutta, membru în consiliul de conducere al Deutsche Bahn.

MAN Truck & Bus SE va dezvolta vehiculul necesar în acest proiect. ”Împreună cu partenerii noștri, vom câștiga o experiență valoroasă cu vehiculele autonome pentru transportul containerelor în terminale. După proiectul de succes cu plutoane de camioane desfășurat în parteneriat cu DB Schenker AG și Universitatea Fresenius, ANITA marchează următorul pas pe drumul spre condusul autonom”, a spus și Frederik Zohm, responsabil cu Cercetarea și Dezvoltarea la MAN Truck & Bus.

Pentru o bună comunicare între camionul automatizat și depozitul/terminalul de containere, comportamentul oamenilor și mașinilor va fi analizat și tradus în procese și reguli digitale. De acest lucru se va ocupa Universitatea de Științe Aplicate Fresenius.

Al patrulea partener al proiectului, Götting KG, va dezvolta algoritmii necesari pentru determinarea poziției vehiculului și detectarea obstacolelor.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...