Studiu MAN DB Schenker plutoane de camioane
Home Camioane Studiu MAN: camioanele pot merge în plutoane 40% din distanțe
CamioaneTehnologie

Studiu MAN: camioanele pot merge în plutoane 40% din distanțe

10

Operarea plutoanelor de camioane conectate electronic pe autostrăzile din Germania este sigură, fiabilă din punct de vedere tehnic și ușor de aplicat în rutina companiilor de logistică. Acestea sunt principalele concluzii ale primului test cu plutoane de camioane în operațiuni logistice reale. Acest studiu MAN a fost realizat în colaborare cu DB Schenker și Universitatea Fresenius.Ca parte a unui studiu MAN sponsorizat de Ministerul Federal de Transport (BMVI), mai mulți șoferi profesioniști au condus două camioane conectate electronic pe Autostrada 9 din Germania, între sediile DB Schenker din Nuremberg și Munchen. Timp de 7 luni, camioanele au parcurs aproximativ 35.000 km, la o distanță între 15 și 21 de metri unul în spatele celuilalt. Șoferii au lăudat confortul la condus și sentimentul de siguranță. Testele în mediu real au demonstrat și scăderea consumului de carburant.

BMVI a contribuit la acest studiu MAN cu aproximativ 1,86 milioane de euro. Concluziile studiului prezentate ministerului au fost că folosirea plutoanelor de camioane poate asigura o mai bună utilizare a spațiului pe autostrăzi, mai puține congestii și creșterea siguranței rutiere.

”Mobilitatea viitorului va fi automatizată și conectată. Același lucru este valabil și pentru logistică. Vrem să facem aceste procese și mai sigure, mai eficiente și mai ecologice. Camioanele digitale deschid noi perspective și pentru șoferi, care vor deveni specialiști moderni în logistică”, a declarat Andreas Scheuer, ministrul german al Transporturilor.

Conform DB Schenker, plutoanele de camioane pot fi utilizate intens în logistică. ”Am analizat industria europeană de transport și putem spune că 40% din distanțe pot fi parcurse în plutoane”, a spus și Alexander Doll, membru în consiliul de administrație al Deutsche Bahn AG.

Intervenția șoferului, o dată la 2.000 km

Sistemele automatizate instalate pe camioanele MAN operează fără întrerupere aproximativ 98% din timp. Intervenția activă a șoferului a fost necesară doar o dată la 2.000 km, mult mai puțin decât se aștepta inițial. În plus, studiul a arătat o reducere a consumului între 3 și 4%.

Cercetătorii de la Universitatea Fresenius au investigat și efectele psihosociale și neurofiziologice asupra șoferilor. Experimentul în mediu real a adus și o schimbare semnificativă de atitudine a șoferilor, care erau sceptici la început. Șoferii au evaluat în general tehnologia ca sigură și de încredere. Nici o situație de trafic nu a fost descrisă ca necontrolabilă, deși șoferii au avut parte de mașini care le-au tăiat calea sau traversau mai multe benzi. Datorită răspunsului rapid al sistemului, șoferii ar prefera acum o distanță între camioane de 10-15 metri. Electroencefalogramele nu au arătat diferențe majore între mersul în pluton și condusul normal  în ce privește stresul neurofiziologic, concentrarea sau oboseala șoferilor.

Cei trei parteneri ai proiectului sunt convinși că potențialul plutoanelor de camioane poate fi extins prin dezvoltări ulterioare. În plus, sunt realizabile noi modele de afaceri în logistică.

Studiu MAN Schenker plutoane de camioane

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Ford Trucks și IVECO semnează un Memorandum de Înțelegere pentru a examina potențiale sinergii

Ford Trucks și IVECO au în plan un eventual parteneriat tehnologic. Primul...

Camioane

Gheorghe Vlase – Ambasadorul Ford Trucks F-Max pentru un condus eficient

AIC Trucks anunță lansarea unui proiect de test și analiză reală a...

Camioane

Camioanele „verzi” scapă de taxa de tranzitare a Bucureștiului

Vehiculele comerciale cu propulsie electrică sau hibridă vor fi scutite de plata...

Camioane

Volvo FH16: Un motor nou și mai puternic

Volvo Trucks introduce un nou motor pentru emblematicul său camion FH16. Cu...