eTGM camion electric MAN TGM
Home Camioane MAN produce în serie mică modelul electric TGM
CamioaneTehnologie

MAN produce în serie mică modelul electric TGM

83

De peste un an, MAN testează cu succes, alături de clienți, mobilitatea electrică. Bavarezii fac acum un pas mai departe și trec la producția de serie mică a camionului electric de distribuție MAN TGM 26.360 E LL.Din toamna anului 2018, nouă clienți austrieci din consorțiul CNL fac teste în mediu real cu vehicule electrice de distribuție MAN. Cele nouă companii (Gebrüder Weiss, HOFER, Magna Steyr, METRO, Quehenberger Logistics, REWE, Schachinger Logistik, SPAR și Stieglbrauerei) operează câte un camion electric MAN TGM. Următorul pas făcut de MAN spre o distribuție neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 este lansarea vânzărilor modelului MAN eTGM produs în serie mică.

MAN eTGM îndeplinește cerințele esențiale pentru livrările urbane ale viitorului: este silențios, are emisii locale zero și o sarcină utilă comparabilă cu modelul echivalent cu motor diesel. Camionul electric pentru distribuție medie și grea poate fi configurat ca vehicul frigorific sau pentru distribuție de băuturi.

Vehiculul de distribuție MAN eTGM este oferit într-o configurație șasiu 6×2-4, cu a treia axă direcțională și liftabilă și suspensie complet pneumatică. Modelul are un motor electric de 264 kW, care dezvoltă un cuplu maxim de 3.100 Nm. Unitățile auxiliare, precum servodirecția, compresoarele de aer și sistemul de aer condiționat, sunt operate electric într-un mod care se economisește cât mai multă energie.

Când camionul frânează sau decelerează, energia cinetică este recuperată și convertită în energie electrică, stocată în baterii. Această tehnologie poate crește semnificativ autonomia vehiculului. Camionul este echipat cu baterii litiu-ion de înaltă performanță produse de Grupul Volkswagen. Acestea sunt plasate sub cabină, deasupra punții față, în locul în care este situat motorul diesel la camioanele convenționale. Bateriile suplimentare pot fi montate pe cadrul vehiculului. Autonomia operațională ajunge până la 200 km, în funcție de natura aplicației, condițiile climaterice și topografie.

Pentru a face tranziția la electromobilitate cât mai ușoară și eficientă, MAN le furnizează clienților interesați de achiziția unui camion electric și un serviciu de asistență. Experții MAN vor oferi sfaturi personalizate legate de aplicație, configurarea flotei, infrastructura de încărcare și managementul energiei. În plus, șoferii de MAN eTGM vor primi un instructaj special pentru conducerea camioanelor electrice. Modelele MAN eTGM de serie mică vor fi produse la fabrica MAN din Steyr (Austria).

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...