Home Logistică LA O CAFEA CU… Gabriel Andronescu: ”CHEP România își propune să crească cu cel puțin 20% în fiecare an”
LogisticăNoutati

LA O CAFEA CU… Gabriel Andronescu: ”CHEP România își propune să crească cu cel puțin 20% în fiecare an”

67

Invitatul nostru din această ediție este Gabriel Andronescu, Country General Manager al CHEP România, liderul pieței naționale în serviciile de închiriere paleți. Am vorbit cu această ocazie despre specificul activității CHEP, avantajele închirierii paleților, tipologia clienților, rezultatele companiei din ultima perioadă, dar și obiectivele de dezvoltare din următorii ani.

Ce ne puteți spune, pe scurt, despre CHEP?
Compania CHEP face parte din grupul australian Brambles, înființat în 1875. Grupul este format în principal din două companii, CHEP și IFCO. Grupul Brambles este prezent la nivel mondial în 64 de țări și are o cifră de afaceri de peste 5 miliarde de dolari. CHEP este compania care contribuie cel mai mult la această cifră de afaceri, cu peste 80%, respectiv peste 4,2 miliarde de dolari. CHEP este prezentă în 62 de țări la nivel mondial, cu aproximativ 300 de milioane de paleți care circulă anual în jurul lumii. În Europa, suntem prezenți în toată Uniune Europeană și în câteva alte țări din afara UE: zona Balcanilor, Turcia și Rusia.

Cum funcţionează sistemul CHEP de închiriere a paleţilor și care sunt avantajele acestuia?
Orice producător are nevoie de paleți pentru a-și trimite bunurile în piață. Ce face o companie care nu lucrează cu noi? Își achiziționează un parc de paleți și livrează bunurile pe acei paleți, pe care trebuie apoi să îi aducă înapoi și să îi refolosească. Acesta este un proces foarte complex, neeficient economic și care generează multe deșeuri.
Noi închiriem acești paleți clienților, ei trimit marfa către clienții lor, ne declară unde a fost trimisă marfa, iar noi mergem și ne colectăm paleții de la acele puncte de livrare. După ce am colectat de la comerciant, aducem paleții înapoi în depozit, îi inspectăm, îi recondiționăm pe cei care au nevoie și îi punem la dispoziția următorului client, la același standard de calitate unic în toată lumea. Prin închirierea paleților, pe de o parte rezolvăm problema producătorilor și comercianților legată de managementul paleților, pe de altă parte diminuăm cu aproape 100% deșeurile rezultate din proces. Un producător beneficiază de o reducere semnificativă a costurilor, o disponibilitate sporită a paleților în perioadele de vârf și o concentrare doar pe activitatea sa de bază. Comercianții au nevoie de un palet de calitate pentru a susține integritatea mărfurilor, care se pot deteriora în momentul în care sunt depozitate pe un palet de calitate îndoielnică. De exemplu, când verificăm în magazin un ambalaj de ouă și vedem că două sau trei sunt deteriorate, trebuie să știm că rata acestor defecte este mult mai mică dacă se folosește un palet de calitate, datorită stabilității mărfii pe palet, atât la depozitare, cât și la transport.

Este mai ieftin pentru producători să închirieze paleții?
Da, este vorba de optimizarea costurilor. Pe baza studiilor făcute cu câteva companii, structura unui cost al gestiunii paletului în sistem propriu este format din costurile de achiziție (54%), colectare (23%), gestionare (8%), reparații și reciclare (8%) și capitalul blocat (7%). Prin închirierea paleților avem o medie de optimizare a costurilor de 20%, dar aceasta poate varia destul de mult în funcție de sectorul de activitate sau de tipul de companie.

Ce ne puteți spune despre istoria CHEP în România?
CHEP are cinci ani de prezență pe piața din România. Am început cu câțiva retaileri importanți și cu câțiva producători multinaționali cu care colaboram pe plan internațional. Tot în 2012 am început și parteneriatul cu Wim Bosman (acum Mainfreight) pentru deschiderea depozitului din Ploieşti. Gradual ne-am extins portofoliul de clienți, acoperind întreaga piață. În 2015 am deschis al doilea depozit, la Timișoara, iar acum ne aflăm la momentul în care am finalizat investiția în noua linie de recondiționare a paleților de la Ploiești. În prezent avem 25 de angajați, peste 3 milioane de paleți livrați anual și peste 1.000 de puncte de livrare. În anul fiscal încheiat la 30 iunie, cifra de afaceri și numărul de paleți livrați au crescut cu 35%, iar numărul de clienți cu 73%, în comparație cu anul fiscal precedent.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

Noutati

IVECO și CNR confirmă eficiența bio-CNG-ului pentru decarbonizarea transporturilor

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...

NoutatiServicii

DKV Mobility oferă acces la prima rețea de stații de alimentare cu CNG din România

DKV Mobility, furnizor european de top de servicii și soluții de plată...