Autobuzul electric autonom Karsan e-Atak, de 8 m lungime, primul vehicul fără șofer de Nivel 4 din lume, dezvoltat de producătorul turc în cooperare cu Adastec, își extinde serviciile în Finlanda.
Astfel, după ce a început serviciul pe o rută de 5,5 km, între Haurala și Lampaala, e-Atak autonom este planificat să își extindă ruta în perioada următoare la 10,5 km.
„Vehiculul a confirmat performanțe optime în condiții meteorologice grele, oferind siguranță și confort, datorită tehnologiei avansate. Deși noul traseu, cu 17 stații, include provocări pentru vehiculele autonome, cum ar fi semafoare, intersecții și treceri de pietoni, autobuzul electric autonom le poate depăși cu ușurință. Viteza maximă de deplasare va fi de 30 km/oră în prima parte a rutei, urmând să crească la 40 km/oră în rest”, a declarat Okan Baş, CEO Karsan.
Dr. Ali Peker, CEO al ADASTEC, a declarat: „Ca ADASTEC, am avut ocazia să dovedim încă o dată performanța superioară și fiabilitatea software-ului nostru de conducere autonomă în acest proiect. Ruta noastră de 5,5 kilometri între Hauralantie și Lempäälä se va extinde la 10,5 kilometri. în viitor și vom continua să deservăm mai mulți pasageri Datorită experienței noastre în condiții meteorologice extreme și tehnologiei noastre avansate, oferim călătorii sigure și confortabile în toate condițiile climatice. Această deschidere demonstrează încă o dată angajamentul nostru față de soluții de transport public durabile. Cu viziunea noastră de a modela transportul urban al viitorului, vom continua să revoluționăm sistemele de transport public.”
e-ATAK dispune de un număr mare de senzori LiDAR localizați în diferite părți ale vehiculului. În plus, multe tehnologii inovatoare, cum ar fi tehnologia radar avansată în față, procesarea imaginii de înaltă rezoluție cu camere RGB și siguranță suplimentară a mediului datorită camerelor termice se numără printre caracteristicile vehiculului.
Proiecte pe mai multe meridiane
Karsan Autonomous e-ATAK a deschis un nou teren în lume transportând pasageri pe o rută de 5 kilometri timp de 1,5 ani în campusul Michigan State University din SUA. În Stavanger, Norvegia, Autonomous e-ATAK, care transportă pasageri cu bilete în trafic deschis din 2022, și-a extins recent ruta existentă și a trecut cu succes un alt test provocator ca primul vehicul autonom care trece printr-un tunel.
Karsan a comandat proiecte autonome în șapte locații diferite cu Autonomous e-ATAK, care a început să opereze acum în Finlanda, după SUA, Norvegia, Franța, România și Turcia. Karsan a realizat 75 de mii de kilometri de experiență de conducere autonomă și a transportat peste 27 de mii de pasageri. În cele din urmă, Karsan, care a semnat un proiect de aeroport autonom în Rotterdam, Olanda, va fi primul brand din lume care va efectua transferuri aeroportuare cu un vehicul autonom cu cele două autobuze Autonomous e-ATAK pe care le va livra la sfârșitul anului 2024. .
Comentați?