Home Autobuze Kamaz prezintă primul model de autobuz cu pilă de combustibil
Autobuze

Kamaz prezintă primul model de autobuz cu pilă de combustibil

95

Kamaz, producătorul rus de vehicule comerciale, a prezentat primul său autobuz cu hidrogen. Kamaz 6290 va fi testat pe străzile Moscovei începând cu anul viitor.

Prezentarea a avut loc la târgul „Comtrans 2021” din Moscova. Kamaz 6290 este un autobuz solo cu o lungime de 12,4 metri, care oferă spațiu pentru 80 de pasageri (33 dintre ei pe scaune). Se bazează pe autobuzul electric 6282, care funcționează deja regulat în Rusia, inclusiv în Moscova.

Caracteristică distinctivă față de autobuzele electrice Kamaz este stocarea energiei. Șase rezervoare de presiune cilindrice sunt montate pe acoperișul vehiculului. Constructorul nu a precizat capacitatea lor maximă de stocare. În replică, spune că autonomia modelului 6290 este de până la 250 de kilometri. Ceea ce, potrivit lui Kamaz, face autobuzul potrivit pentru transportul interurban.

Autobuzul are axe ZF, iar cea din spate este un „AxTrax”, în care este integrată acționarea electrică. Kamaz nu oferă nicio informație despre puterea AxTrax în comunicatul de presă. Celula de combustibil ar trebui să aibă o putere de 45 kW, dar nu există alte informații oficiale. În schimb, este precizat că autobuzul va putea funcționa la temperaturi cuprinse între -40 și +40 grade.

Prototipul Kamaz e realizat de filiala Nefaz

Șasiul și caroseria vehiculului expus la Moscova au fost fabricate de filiala Kamaz Nefaz din Bashkortostan, o republică cu drepturi suverane în partea de est a Rusiei europene. Sistemul de propulsie și componentele de hidrogen au fost apoi instalate la Centrul de Cercetare și Tehnologie Kamaz.

„Lumea merge înainte și nu putem rămâne în urmă”, spune Sergei Chemezov, CEO al Rostec, corporația de stat care deține Kamaz. „Autobuzul cu hidrogen sau autobuzul electric cu hidrogen reprezintă următorul pas în căutarea surselor alternative de energie și în dezvoltarea transportului modern de pasageri ecologic.”

Andrei Savkinov, proiectant-șef la Kamaz, a indicat, de asemenea, că un prototip al modelului 6290 va fi testat în trafic la Moscova anul viitor. Moscova a fost aleasă ca locație de testare nu numai datorită interesului pentru autobuzele electrice : „Există o stație autonomă de alimentare cu hidrogen doar în Cernogolovka, lângă Moscova. Astfel că nu putem testa autobuzul hidrogen-electric în altă parte”, a spus proiectantul șef. Se așteaptă ca testele să fie finalizate în cursul anului 2023.

„În cazul în care infrastructura relevantă de realimentare este înființată și există o cerere pentru noul tip de transport ecologic din partea Moscovei, intenționăm să asigurăm asamblarea finală a autobuzelor cu celule de combustibil cu hidrogen la uzina de reparații și construcții auto Sokolniki din capitala țării, unde autobuzele electrice Kamaz sunt deja asamblate cu succes ”, a spus Savkinov. Cu alte cuvinte, în aceeași fabrică în care autobuzele pentru baterii sunt deja asamblate.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Primăria Galați cumpără 10 microbuze electrice Karsan e-Jest

Primăria Municipiului Galați anunță că a semnat contractul pentru achiziția a 10...

Autobuze

Karsan e-Atak autonom își extinde serviciile în Finlanda

Autobuzul electric autonom Karsan e-Atak, de 8 m lungime, primul vehicul fără...

Autobuze

De Lijn, acord-cadru cu Irizar e-mobility

De Lijn, operatorul de transport public din Regiunea Flamandă a Belgiei, a...