Home Transportatori Feroviar Investiții de peste un miliard de lei pentru modernizarea de locomotive și vagoane de călători
FeroviarTransportatori

Investiții de peste un miliard de lei pentru modernizarea de locomotive și vagoane de călători

144

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a pus în dezbatere un proiect pentru modernizarea a 55 de locomotive electrice, coversia a 20 de locomotive diesel în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 de vagoane de călători. Valoarea investiției ce urmează să fie finanțată prin PNRR se ridică la 1,037 miliarde de lei, inclusiv TVA.

Proiectul de investiții “Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători” are scopul de a îmbunătăți calitatea serviciilor, de a spori siguranța serviciilor de transport pentru călători și de a sprijini operatorii de transport feroviar public de călători, se arată pe site-ul MTI.

Achizițiile privind modernizarea materialul rulant, prevăzute în cadrul acestui proiect și finanțate din PNRR sunt următoarele:

  • Modernizare locomotive electrice apte pentru viteza de 160 km/h și tractare de trenuri de până la 16 vagoane – 55 bucăți
  • Modernizare locomotive diesel -hidraulice de manevră – 20 bucăți
  • Modernizare vagoane clasă – 109 bucăți
  • Modernizare vagoane speciale (vagoane de dormit, cușetă, restaurant) – 30 bucăți

Modernizarea de material rulant pentru transportul feroviar public de călători va avea un impact semnificativ asupra nivelului calității serviciilor oferite, siguranței călătorilor și îmbunătățirii condițiilor de mediu, precum și asupra costurilor și a beneficiilor economice ale transportului feroviar de călători.

Beneficii după modernizarea de locomotive si vagoane

Principalele beneficii economice care sunt avute în vedere după modernizarea de locomotive si vagoane, sunt următoarele:

– economii de timp de călătorie pentru publicul călător;
– reducerea costurilor de operare ale vehiculului și economii pentru publicul călător datorită transferului modal;
– reducerea costurilor de întreținere și economii pentru operatorii de transport feroviar de călători;
– reducerea numărului de accidente rutiere rezultate în urma transportului de persoane;
– reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră;

Valoarea totală a proiectului de investiții este de 1,037 miliarde de lei, inclusiv TVA.

Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport sustenabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

FeroviarNoutati

Trenurile operatorului privat care introduce curse intercity Iași – București și Suceava – București au ajuns în Portul Constanța

Primele trenuri achiziționate la jumătatea anului trecut de ieșeanul Dumitru Anchidin prin...

FeroviarNoutati

62 de trenuri noi în România

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat semnarea contractului de finanțare RE-R...

NoutatiTransportatori

Cel mai lung tramvai din lume (Video)

Nu s-au stins bine ecourile știrii despre cel mai recent tramvai de...

NoutatiTransportatori

În vizor, firmele de transport alternativ. Între evaziune fiscală și trafic de influență

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a avut mai multe...