Selim Yazici
Home Noutati Selim Yazici despre extinderea Ford Trucks în Europa de vest și serviciile disponibile acolo
Noutati

Selim Yazici despre extinderea Ford Trucks în Europa de vest și serviciile disponibile acolo

130

Invitatul nostru pentru acest interviu este Selim Yazici, Ford Trucks Managing Director, Eastern Europe & Balkans. Responsabilul pentru expansiunea mărcii în Europa Centrală ne-a vorbit despre rolul importat al României în rețeaua Ford Trucks, dar și despre planul ambițios de extindere în Europa de Vest.

Care este stadiul rețelelor Ford Trucks din țările din Europa?

Selim Yazici: În primul rând, aș vrea să vă ofer o perspectivă generală asupra strategiei Ford Trucks de expansiune internațională. Rețeaua noastră de distribuție include în prezent 36 de piețe. După Rusia, Orientul Mijlociu și țările din Africa de Nord, continuăm dezvoltarea noastră în Europa Centrală și de Est și mai recent în Europa de Vest.
Avem un ritm rapid de creștere și scopul nostru este de a fi prezenți în peste 50 de piețe până la finalul anului 2020. Extinderea noastră în Europa Centrală și de Est, inclusiv în regiunea Balcanilor, este acum completă. În prezent lucrăm la planurile de extindere ale rețelelor din piețele europene.
Am desemnat deja centre de servicii post-vânzare și am început negocierile cu dealerii candidați din Europa de Vest. Țintim o creștere de două cifre, pe care am obținut-o în piețe importante precum Ucraina și România, dar și pe alte piețe.

Care este țara cu cea mai dezvoltată rețea Ford Trucks, în afara Turciei?

Selim Yazici: Rețeaua noastră de vânzări și servicii post-vânzare este completă în toate cele 36 de țări în care operăm în prezent. Totuși, având în vedere dimensiunea geografică, pot spune că România, cu 12 centre de vânzări și service, are cele mai multe locații și plănuiește să se extindă și mai mult…
Este de asemenea foarte important să adăugăm că pregătim în detaliu planurile de extindere a rețelei din fiecare piață împreună cu distribuitorii noștri locali, care sunt unii dintre cei mai experimentați jucători din industrie.

Cum se compară vânzările de camioane Ford din România cu cele din țările învecinate?

Selim Yazici: Având în vedere faptul că marca Ford Trucks a fost lansată în România cu doar doi ani în urmă, putem spune că rezultatele obținute până acum sunt foarte mulțumitoare. România a devenit cea mai mare piață a noastră în ce privește numărul de vehicule vândute anual. Marca Ford Trucks, în special în segmentele de construcții și vehicule municipale, este foarte bine acceptată și apreciată de clienții români. Dovadă este și faptul că suntem lideri de piață în segmentele de construcții și compactoare de gunoi în perioada aprilie 2018 – aprilie 2019.
De asemenea, așteptăm ca vânzările noastre și cota de piață să crescă și mai mult cu ajutorul noului F-MAX, model proiectat pentru transport internațional.

Am auzit zvonuri despre începutul vânzărilor lui F-MAX în Italia. Cât de departe se va extinde Ford Trucks în vestul Europei?

Selim Yazici: Avem un plan ambițios de expansiune. După Rusia, Orientul Mijlociu, Africa de Nord și Europa Centrală și de Est, acum lucrăm la stabilirea rețelei de distribuție din Europa de Vest.
Recunoașterea și popularitatea pe care noul F-MAX a câștigat-o în toată lumea a oferit un impuls planurilor noastre de dezvoltare. După expoziția IAA de la Hanovra, unde F-MAX a primit premiul International Truck of the Year 2019, am primit peste 70 de cereri de la dealeri din Europa și am decis să mergem înainte cu planurile de dezvoltare.
În prezent purtăm discuții cu distribuitorii candidați din Italia, Spania, Portugalia și Benelux. Planul nostru este să fim prezenți în Europa de Vest și cu centre de vânzare până la sfârșitul anului 2020.

Ce servicii puteți oferi în prezent în țările vestice? Sunt suficiente puncte de service Ford Trucks pentru a putea repara eventualele probleme apărute la un camion?

Selim Yazici: Credem că succesul nostru este legat strâns de nivelul înalt de calitate a serviciilor de vânzare, service și piese de schimb pe care le oferim în toată rețeaua noastră. Astfel, dezvoltarea rețelelor și dealerilor din toate piețele va fi pentru noi o problemă importantă în 2019 și mai departe. Lucrăm la adăugarea de noi facilități, dezvoltarea rețelei de dealeri, implementarea sistemelor de promovare a activităților de vânzare și post-vânzare.
În Europa Centrală și de Est coordonăm activități de service și post-vânzare cu facilități Ford Trucks 3S (vânzări, service și piese de schimb), 2S (service și piese de schimb) și ateliere de service mobile. În cazul Cefin vorbim despre o facilitate 4S, deoarece se adaugă vânzările second-hand. Pentru Europa de Vest am semnat un acord cu TIP, care le va oferi clienților noștri servicii post-vânzare. Suntem cu toții conștienți de faptul că este important să susținem șoferii Ford Trucks pe întreaga durată a călătoriilor lor. Rețeaua noastră de service acoperă toate rutele de transport principale din Europa de Vest, inclusiv Germania, Franța, Spania, Danemarca, Belgia, Austria, Marea Britanie și Italia.

Există diferențe majore între procesele de producție ale Ford Trucks și cele ale altor producători de camioane din Europa?

Selim Yazici: Turcia are o lungă tradiție în producția de automobile, cu investiții uriașe ale producătorilor OEM și o bază extinsă de furnizori, care deservesc companii internaționale nu doar în Turcia, ci și la nivel global. Oferim o înaltă calitate și flexibilitate a producției, cu un nivel înalt de inginerie.
Succesul Ford Otosan este bazat în principal pe capabilitățile noastre inginerești, concentrate pe tehnologie și pe angajamentul de a înțelege nevoile clientului încă din faza de dezvoltare a noilor modele – care este un rezultat al promisiunii mărcii, „sharing the load“. F-MAX este un bun exemplu al acestei abordări. Modelul F-MAX, care a setat un nou standard în industria vehiculelor comerciale grele, a fost proiectat și testat de 500 de ingineri ai Ford Otosan timp de peste 5 ani, pentru a îndeplini principiile Ford pentru confort, putere, eficiență și tehnologie.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

Noutati

IVECO și CNR confirmă eficiența bio-CNG-ului pentru decarbonizarea transporturilor

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...

NoutatiServicii

DKV Mobility oferă acces la prima rețea de stații de alimentare cu CNG din România

DKV Mobility, furnizor european de top de servicii și soluții de plată...