Compania olandeză Venus Containers operează de scurt timp un model Scania G 370 6×2 foarte special: un camion ultrascurt, cu un ampatament de doar 3,15 metri, care îl ajută să obțină un diametru de cabraj foarte mic.Venus Containers utilizează camionul cu 3 axe, dintre care ultima directoare, pentru a livra și colecta containere de gunoi de 10 metri cubi. Cu o remorcă, alte patru containere pot fi transportate, pentru o sarcină totală de 50 de tone.
Venus a optat pentru Scania datorită preferințelor șoferilor. „Șoferii buni sunt rari și mai mulți dintre aceștia sunt fani Scania. Dacă vor un camion Scania, nu văd de ce nu am cumpăra unul. Sunt șoferi experimentați și ei știu cel mai bine”, a spus patronul Robbert Tammer.
După ce fostul model Euro 3, de 15 ani vechime, a fost interzis în orașul Utrecht, compania avea nevoie de un camion cu 3 axe pentru misiunile cele mai dificile. „Dar nu am vrut să compromitem manevrabilitatea. Împreună cu dealerul, am configurat toate componentele necesare pe acest ampatament scurt. Rezultatul este un camion cu aceleași caracteristici că ale unui model cu două axe”.
Deoarece camionul este puțin mai greu, Tammer a optat pentru o cabină G. „În afară de spațiul suplimentar pentru șofer, cabina G arată și mai bine. Am comandat o cabină cu plafon plat, pentru a evita crengile joase ale copacilor. Mai târziu am realizat că acest avantaj este anulat parțial de reflectoarele de pe plafon. Dar este o tradiție, toate camioanele noastre au această bară cu lumini”.
Vehiculul are și numeroase echipamente opționale cerute de șoferi. Bara față ranforsată este mai groasă cu 4 cm și oferă o protecție suplimentară grilei și farurilor. Camionul mai este echipat cu asistență la unghiul mort și cameră frontală, foarte utile în traficul urban, dar și cu o cameră pentru mers înapoi, plasată deasupra barei de remorcare.
Tammer consideră încurajator și consumul de combustibil: „Văd din rapoartele săptămânale Scania Fleet Management că acest camion ultrascurt este și mai economic decât modelele 4×2 pe care am început să le folosim anul trecut. Se poate vedea astfel cât de repede avansează tehnologia în domeniul camioanelor”.
Comentați?