Astăzi a avut loc, la Ministerul Transporturilor, o întâlnire între reprezntații transportatorilor și cei ai Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) pe tema suspendării RCA pentru vehiculele neutilizate în această perioadă.La întâlnire au participat reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, în frunte cu ministrul Lucian Bode, UNTRR, COTAR, FORT, școli de șoferi și ASF.
În cadrul întâlnirii, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România a solicitat:
- Suspendarea RCA, CASCO, CMR pe durata neutilizării vehiculelor
- Durata de suspendare să fie perioada stării de urgență plus 90 de zile până la maximum 9 luni, ca la OUG 37 în cazul creditelor
- Suspendarea să se facă fără returnarea fizică a plăcuțelor de înmatriculare, întrucât sunt camioane parcate și în alte țări din UE
- Procedura să fie online, prin realizarea unui formular de către STS
- Trebuie avut în vedere că, la repornirea activității, asigurările se plătesc, însă ratele este posibil să se achite 3 luni mai târziu, când firmele încasează banii pe prima lună lucrată.
De partea cealaltă, ASF a precizat că agreează doar suspendarea pentru o perioadă de 90 zile a polițelor RCA încheiate pe 12 luni.
Ministrul Transporturilor a venit cu următoarele concluzii:
- În cel mai scurt timp se va definitiva lista beneficiarilor
- Perioada de aplicare a măsurilor: pe perioada stării de urgență, 90 de zile, 9 luni – similar cu OUG pentru credite și leasing
- Cadrul legal care trebuie modificat – cel mai potrivit ar fi prin Ordonanță Militară
După ce Ministrul Transporturilor a plecat de la întâlnire, ASF a precizat următoarele:
- Preferă o Ordonanță Militară pentru suspendarea RCA pe perioada stării de urgență
- CASCO și CMR nu vor fi incluse deoarece sunt asigurări facultative
- Utilizatorii vor trebui să scoată plăcuțele de înmatriculare de pe vehicule în perioada suspendării și să le depoziteze într-un loc sigur.
UNTRR își exprimă rezervele că printr-o Ordonanță Militară se poate trata un subiect precum cel al suspendării asigurărilor RCA pentru vehiculele neutilizate în această perioadă. Până acum, aspectele fiscale, bugetare și de finanțare au fost reglementate prin Ordonanțe de Urgență. În plus, Ordonanța Militară are aplicabilitate doar pe perioada stării de urgență, iar UNTRR își dorește suspendarea suplimentară, pentru încă 90 de zile sau 9 luni.
CONTEXT: Din cauza încetinirii sau opririi totale a activității industriale în toată Europa, cu excepția industriei alimentare și farmaceutice, piața de transport marfă a scăzut cu aproximativ 60%. Multe camioane ale companiilor românești de transport au fost trase pe dreapta, iar transportatorii cer suspendarea plății asigurărilor pentru perioada în care camioanele nu sunt utilizate.
Comentați?