În luna martie a acestui an, cererea de camioane grele noi a scăzut semnificativ în UE. Mai precis, numărul de înmatriculări din Europa s-a redus cu 38%.Este a noua lună consecutivă de scădere pe continent. Din cauza pandemiei, înmatriculările au scăzut în toate piețele europene. Dintre piețele mari, cea mai afectată este Franța, cu o scădere de peste jumătate (-50,2%). În Italia și Spania scăderile au fost în jur de 35%, iar în Germania de 30%.
În primele 3 luni, în Europa s-au înmatriculat 63.243 de camioane grele, în scădere cu aproximativ 27% față de aceeași perioadă din 2019. Și în primul trimestru Franța are cel mai mare regres (-27,7%) dintre piețele mari, iar Germania este aproape (-25,9%). Există și cazuri fericite pe continent, dar pe niște piețe foarte mici: Cipru și-a menținut rezultatele de anul trecut, iar Grecia chiar a crescut cu 37,5%.
Conform datelor ACEA, înmatriculările din România au scăzut cu 47,2% în martie și cu 43% pe ansamblul primelor 3 luni. Statisticile ACEA nu corespund însă cu cele ale DRPCIV.
Înmatriculări de autobuze în Europa
În ce privește cererea de autobuze și autocare noi în UE, în martie s-a înregistrat o scădere de 37,1%. Germania (+11,8%), Austria (+12,3%), Estonia (+800,0%) și Cipru (+33,3%) au fost singurele țări pe plus în a treia lună a anului. Toate celelalte țări din UE au scăzut, iar cea mai afectată piață majoră a fost Spania (-68,8%).
În perioada Ianuarie – Martie, înmatriculările de autobuze și autocare s-au redus cu 10,3% în UE. În ciuda scăderii din Martie, trei din cele patru piețe majore din UE sunt pe plus: Germania (+12,4%), Italia (+9,5%) și Franța (+6,8%). În schimb, înmatriculările din Spania au scăzut cu 37,2% în primul trimestru.
Conform statisticii ACEA, înmatriculările de autobuze de peste 3,5 tone în România au scăzut cu 78,3% în Martie și cu 76% pe ansamblul primelor 3 luni din 2020.
Citește și:
762 de camioane electrice noi înmatriculate în Europa în 2019
Comentați?