Directorul general al Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA), Willie Walsh, a făcut, pentru Reuters, o analiză care vizează industria aeriană. El se așteaptă ca aceasta să iasă din criza Coronavirus mai redusă şi mai prudentă. Și și-a exprimt îndoiala că liniile aeriene vor încerca să se extindă prin achiziţii.
Industria aeriană a fost lovită serios de pandemia de Covid-19. Și în prezent numeroase avioane din întreaga lume sunt blocate la sol sau zboară cu un număr redus de pasageri. Iar cererea îşi revine foarte lent. ”Nu vom recupera toată capacitatea pierdută”, a declarat Willie Walsh. Și, evident, făcea referire la sutele de avioane retrase din serviciu. Ca şi la angajaţii care au fost concediaţi sau trimişi în şomaj tehnic.
„Va fi de asemenea o industrie mai prudentă. Nu mă aştept să vedem fuziuni şi achiziţii. În principal pentru că oamenii vor fi foarte atenţi cu privire la lichidităţile de care dispun”, a mai spus Willie Walsh. Cel care, reamintim, a fost director general la IAG, firma mamă care deţine British Airways.
Dar, cu toate acestea, el crede că va avea un loc un proces de consolidare pentru industria aeriană. Și aceasta ca urmare a faptului că liniile aeriene îşi vor restructura operaţiunile, iar unele vor da faliment. „Companiile aeriene vor avea nevoie de timp pentru a-şi repara bilanţurile contabile”, a precizat Willie Walsh.
Industria aeriană mai trebuie să aștepte revenirea
Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA) a estimat că cererea globală pentru călătorii cu avionul va reveni la nivelul din 2019 abia în anul 2024. Evident, el se așteaptă ca transportatorii care vor rezista să ocupe locul lăsat liber de cei care vor da faliment. Însă nu vede acest proces drept unul rapid.
„Pe termen scurt, companiile aeriene nu vor putea să îşi asume riscul de a prelua rute neprofitabile”, a spus directorul IATA. Cu toate acestea, Willie Walsh nu crede că această criză a subminat modelul de business al companiilor aeriene regionale. Și nici pe cel al transportatorilor de tip low-cost. „Nimic nu a schimbat natura competitivă a industriei”, a spus Walsh.
IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume. Ceea ce reprezintă echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.
Comentați?