Home Logistică IKEA introduce roboți autonomi în depozitul de lângă București
Logistică

IKEA introduce roboți autonomi în depozitul de lângă București

90

IKEA introduce roboți autonomi în depozitul de lângă București, cel mai mare din Sud-Estul Europei.

Dexory, un startup care face roboți pentru depozite și logistică, deschis de trei tineri români în Marea Britanie, livrează, în premieră în România, roboți autonomi care vor ”lucra” la noul depozit IKEA de 100.000 de metri pătrați, operat de IB Cargo și Maersk.

Robotul NEO, dezvoltat de Dexory, operează zilnic în centrul logistic din Bolintin-Deal, lângă București. scanând peste 10.000 de amplasamente de paleți pe oră, față de 150 de amplasamente pe oră cu procesele manuale curente. Acesta acoperă culoare largi, dar și cele foarte înguste și dificil de navigat, și ține evidența atât a paleților întregi, cât și a cutiilor rămase în zonele de picking – efort care consumă timp și este predispus la erori umane, integrându-se în operațiunile zilnice și lucrând alături de echipele din depozit 24/7.

Dexory, startup-ul de logistică fondat de Andrei Dănescu, Oana Jinga și Adrian Negoiță la Londra, colaborează deja cu Maersk pentru depozitele din Regatul Unit și Irlanda. Fondatorii care sunt prieteni de când erau în școală, în România, s-au mutat în Marea Britanie în urmă cu un deceniu, având experiență acumulată în roluri de inginerie și tehnologie în Formula 1, la Google și IBM. În luna iunie, Dexory a atras o investiție de 19 milioane de dolari într-o rundă de finanțare Serie A condusă de firma de venture capital Atomico.

Roboții Dexory au o înălțime de 12 metri și pot astfel să captureze date și imagini din depozit în timp real. Apoi, cu ajutorul unei tehnologii denumite digital twin (n. red. geamăn digital) se realizează analiza instantanee a stocurilor, a gradului de ocupare și a mișcării stocurilor.

Tehnologia “digital twin” oferă apoi acces instantaneu la datele capturate, evidențiind orice discrepanțe cu alte sisteme de monitorizare a stocului (WMS), într-un format digital intuitiv, ușor de accesat.

Datele extrase ajută la rezolvarea rapidă a provocărilor operaționale, sporesc eficiența (permițând depozitarea și acuratețe ridicată în procesul de picking) și generează informații valoroase asupra operațiunilor depozitului, cum ar fi fluctuația în timp real a gradului de ocupare, planificarea rutelor de picking etc. Toate aceste operațiuni erau realizate manual în trecut.

În plus, Inteligența Artificială oferă sugestii de optimizare în timp real, pentru planificarea ”mai precisă a resurselor și pentru un management mai eficient al forței de muncă”, se arată într-un comunicat de presă comun al Dexory, Maersk și iB Cargo.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

LogisticăNoutati

Packeta România crește rețeaua de magazine online și selleri parteneri

Packeta România și-a a extins rețeaua de magazine online și selleri parteneri...

LogisticăNoutati

Firmele de curierat, responsabile de succesul extinderii magazinelor online în străinătate

Companiile de curierat sunt peste 50% responsabile de succesul extinderii magazinelor online...

Logistică

Maersk extinde serviciul ME2 între India și Europa de Nord

Maersk anunță îmbunătățiri semnificative pentru serviciul său maritim ME2, care va include...

Logistică

Genius se extinde în 300 de localități

Într-un moment în care tot mai mulți clienți cumpără din online din...